سه شنبه 7 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رييس کل دادگستری تهران: حکم ۲۰ متهم حوادث پس از انتخابات صادر شده است، ايسنا

- دادگاه‌ها ادامه می‌يابد؛ يکی، دو جلسه بيشتر باقی نمانده است

رييس کل دادگستری استان تهران از صدور حکم برای بيست نفر از متهمان حوادث پس از انتخابات خبر داد و گفت که اين احکام هنوز قطعی نشده و متهمان حق اعتراض و تجديدنظر خواهی دارند.

سيد عليرضا آوايی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی ايسنا، درباره‌ی زمان برگزاری ششمين جلسه دادگاه افراد بازداشت شده در حوادث پس از انتخابات، اظهار کرد: احتمال می‌دهم که در اين خصوص دادگاه‌های زيادی نداشته باشيم. شايد يکی دو جلسه بيشتر از اين دادگاه‌ها باقی نمانده باشد؛ البته اين دادگاه‌ها با رعايت ترتيبات قانونی برگزار خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی درباره‌ی صدور آرای متهمان حوادث پس از انتخابات که تاکنون جلسه دادگاه آنها برگزار شده نيز گفت: حدود ۲۰ رای تا کنون صادر شده، چون قطعی نشده و محکومان حق اعتراض دارند و ممکن است در دادگاه تجديدنظر اين آرا تاييد، تبديل يا نقض شود و به مرحله‌ی قطعيت نرسيده است، طبعا اطلاع‌رسانی در مورد اسامی آنها کار لغو، غيرقانونی و غيرمنصفانه است.

رييس کل دادگستری استان تهران درباره‌ی روند اقدامات افرادی که برای آنها احکام صادر شده، گفت: اعتراضات به آرای صادره از سوی افراد شروع شده است و اميدوارم در دادگاه تجديدنظر يک بررسی عادلانه و دقيق صورت گيرد و تلاش می‌شود که پرونده در دادگاه تجديدنظر بررسی مجدد و تصميمات قانونی اتخاذ شود.

آوايی درباره‌ی زمان برگزاری دادگاه‌های افراد به اصطلاح خودسر نيز افزود: پرونده‌ی اين افراد بايد از دادسراهای عمومی و انقلاب تهران به دادگاه ارسال شود تا رسيدگی آغاز شود. به عبارت ديگر بايد پرونده‌ی اين متهمان در دادسرا تکميل و کيفرخواستشان صادر شود. مواردی از آنها را به ما بدهند برای ما فرق نمی‌کند. چه افراد خودسر، چه ديگران وظيفه‌ی ما است که وقتی پرونده به ما ارجاع شد و کيفرخواست در آن صادر شده باشد دادگاه‌هايمان رسيدگی کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016