جمعه 10 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محکوميت جلوه جواهری به شش ماه حبس تعزيری، تغيير برای برابری

تغيير برای برابری: جلوه جواهری، فعال کمپين يک ميليون امضاء، به اتهام «اجماع و تبانی با هدف اقدام عليه امنيت کشور» در شعبه ۳۰ دادگاه انقلاب به شش ماه حبس تعزيری محکوم شد.

مينا جعفری، وکيل وی با اعلام اين خبر گفت که خانم جواهری؛در تاريخ ۲۳ خرداد ۸۷ مقابل گالری ابريشم با ۸ تن ديگر از فعالان حقوق زنان دستگير شده بود و به دليل عضويت در کمپين يک ميليون امضاء به استناد ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی محکوم شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين در حالی است که برخی ازبازداشت شدگان همان روز از اين اتهام تبرئه شده اند و پرونده آنها نيز به دادگاه عمومی ارجاع شده است. .متاسفانه اتهام عنوان شده در رای صادره با کيفر خواست مغايرت داشته و رای مزبور بدون توجه به دفاعيات جواهری و وکيل وی صادر شده است.

رای دادگاه به وکيل پرونده ابلاغ نشده و پس از مراجعه وی به دفتر شعبه و تقاضای کتبی از رياست و دفتر شعبه ۳۰ دادگاه انقلاب برای ابلاغ متن رای هيچ پاسخی دريافت نکرده و مجبور به مطالعه متن رای در دفتر شعبه شد و اين موضوع برخلاف ماده ۲۱۳ قانون آيين دادرسی کيفری می باشد.

جلوه جواهری ۱۰ آذر ماه ۱۳۸۷ نيز به بهانه فعاليت در سايت تغيير برای برابری، بازداشت شده بود. ويی پس از دريافت احضاريه ای از سوی دادسرای شعبه يک امنيت تهران، به دادگاه انقلاب مراجعه کرد و پس از بازجويی به اتهاماتی چون " تشويش اذهان عمومی، تبليغ عليه نظام، نشر اکاذيب از طريق انتشار اخبار کذب در سايت تغيير برای برابری " متهم شد. قرار وثيقه جلوه ۵۰ ميليون تومان بود که پس از تحمل ۳۰ روز حبس در بند عمومی زندان اوين و با اعلام خانواده وی مبنی بر ناتوانی از تامين اين وثيقه سنگين با ضمانت بانکی ۵ ميليون تومانی آزاد شد.

اين فعال حقوق زنان همچنين ۱۱ ارديبشهت ماه ۱۳۸۸ نيز در منزلش دستگير شد. ماموران امنيتی پس از بازداشت همسرش، کاوه مظفری به بهانه شرکت در تجمع روز جهانی کارگر منزل وی را تفتيش کرده و جلوه جواهری را نيز به زندان اوين منتقل کردند.اتهام اين فعال حقوق زنان « اقدام عليه امنيت ملی از طريق عضويت در کمپين يک ميليون امضا و تجمع و تبانی» اعلام شد. وی ۱۷ خرداد ماه با قرار کفالت۱۰۰ ميليون تومانی از زندان اوين آزاد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016