جمعه 10 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تجری: تعويق آزادی برخی متهمان که مدارک جديدی عليه آنان کشف شده است، ايلنا

- در ديدار اعضای کميته ويژه مجلس با دادستان تهران و رئيس سازمان قضايی نيروهای مسلح با آزادی متهمينی که پرونده آنان تکميل شده به شرط قبول قرار تامين موافقت شد
- گزارش کميته ويژه در جلسات سه‌شنبه يا چهارشنبه قرائت خواهد شد.


فرهاد تجری عضو کميته ويژه پيگيری وضعيت بازداشت‌شدگان حوادث اخير در پاسخ به سوالی مبنی بر علت آزاد نشدن برخی متهمين که به نظر می‌رسد پرونده آنان تکميل شده است، گفت: مقامات قضايی در مورد برخی از بازداشت‌شدگان که با وجود تکميل پرونده در شرف آزادی بودند، با مدارک جديدی بر عليه آنان مواجه شده‌اند که به همين منظور آزادی آنان به تعويق افتاده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نايب رئيس کميسيون حقوقی و قضايی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا افزود: مقامات قضايی به همين منظور ناچار به پيگيری و تعويق آزادی اين افراد شده‌اند.
وی با بيان اينکه تکميل پرونده به معنی نهايی شدن آن نيست و شايد پرونده برخی متهمين در دادسرا با وجود تکميل از نظر قاضی، نيازمند بررسی‌های بيشتر بوده است، از پاسخ به سوالی که جويای اسامی متهمانی بود که مدارک بيشتری عليه آنان کشف شده، خوداری کرد
تجری همچنين با اشاره به ديدار اعضای کميته ويژه مجلس با دادستان تهران و رئيس سازمان قضايی نيروهای مسلح، گفت: در اين ديدار به وضعيت و تعداد پرونده‌های متهمين و بازداشت‌شدگان واقف شديم و نقطه نظرات کميته مجلس به دادستان تهران ابلاغ شد.
وی افزود: با آزادی متهمينی که پرونده آنان تکميل شده است به شرط قبول قرار تامين موافقت شده است.
نماينده مردم قصرشيرين آزادی سعيد حجاريان را در همين راستا ارزيابی و خاطر نشان کرد: چنانچه پرونده بقيه متهمين نيز تکميل شود با توجه به نظر مقام قضايی آزاد خواهند شد.
وی همچنين از تاکيد بر آزادی افرادی که بازداشت آنها ضرورتی ندارد، در ديدار با دادستان تهران خبر داد و گفت: اما آزادی برخی متهمين که از وضعيت حادتری برخوردار هستند، هنوز مشخص نيست.
عضو کميته ويژه بررسی وضعيت بازداشت شدگان اخير از تلاش اعضای اين کميته برای تهيه گزارش نهايی آن برای ارائه به نمايندگان خبر داد و در پاسخ به سئوالی در مورد زمان قرائت اين گزارش در صحن علنی مجلس، گفت: تلاش می‌کنيم گزارش را تا روز يکشنبه آماده کنيم. اما به علت آنکه در دستور کار قرار گرفتن گزارش اين کميته کمی وقت می‌برد، شايد قرائت آن به روزهای سه‌شنبه يا چهارشنبه موکول شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016