یکشنبه 3 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حسین کروبی: حضور مهدی کروبی در میان مردم افزایش خواهد یافت، تغییر

مهدی کروبی روزگذشته به صورت سرزده به نمایشگاه مطبوعات رفت که در ابتدای حضور، مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت.آنان با شعارهایی همچون «مرگ بر … » و« کروبی کروبی حمایتت می کنیم» او را همراهی کردند و برابر برخی غرفه ها به شعارهای انتقادی خود شدت بخشیدند تا اعتراض خود را نسبت به سیاست های ضدمردمی آنان نشان دهند. اما آنچه در این میان سوال برانگیز بود، آن بود که چگونه این استقبال پرشور تبدیل به برخورد زشت و خشن تعدادی افراد سازمان یافته در پایان بازدید مهدی کروبی از نمایشگاه شد؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حسین کروبی، فرزند مهدی کروبی درگفت وگوبا «تغییر» پرده از اقدام غیراخلاقی حراست نمایشگاه برداشت و ماجرا را افشا کرد. اوگفت: « در ابتدای حضور آقای کروبی در نمایشگاه، افراد معلوم الحال شوکه شده بودند و با توجه به سرزده بودن این بازدید و عدم اطلاع رسانی خبری نمی توانستند این استقبال پرشکوه را تحمل کنند. لذا در ابتدا برخی غرفه های وابسته به آنان شروع به پخش آهنگ ها وموسیقی های بسیار تند غربی کردند تا بتوانند بر اعصاب خود مسلط شوند. آنان فقط به این اقدام بسنده نکردند، بلکه با برنامه ای هماهنگ شده با حراست نمایشگاه هجمه بی ادبانه ای را طراحی کردند. »

او در ادامه در تشریح اقدام زشت وغیر اخلاقی حراست وزارت ارشاد گفت:« در پایان بازدید آقای کروبی، حراست پیشنهاد می کند که برای کنترل نظم نمایشگاه، آقای کروبی از طبقه دوم خارج شود. سپس با قبول این پیشنهاد از سوی محافظان ایشان، اجازه همراهی مردم را نمی دهند وتنها آقای کروبی ومحافظان وارد طبقه دوم می شوند. در این حین دیده می شود که ۱۰، ۲۰ نفر از افراد سازمان یافته گرد آنان را می گیرند. »

حسن کروبی اقدامات و اعمال انجام شده این افراد را اینگونه باز گومی کند: « آنان با وجود محافظان اقدام به پرتاب اشغال و کاغذهای مچاله شده به سوی آقای کروبی می کنند که پیشانی ایشان آسیب سطحی می بیند. همچنین خطاب به ایشان فحش هایی می دهند که بسیار زننده و مستوجب حد شرعی بود. آنان فقط به این اعمال بسنده نکرده، بلکه آب دهان هم می اندازند. سپس با حمله به خودرو حامل آقای کروبی شیشه آن را می شکنند و به نوعی سنگ تمام می گذارند که بسیار متاثر از رفتار رهبران این جریان است. »

کروبی ضمن تکذیب پرتاب کفش به سوی مهدی کروبی، گفت: « البته اقدامات آنان که همچون رفتار اراذل واوباش بود، کمتر از پرتاب کفش نبود. اما آنان با مونتاژ سعی کردن به جای فحش های شنیع این اقدام را بنشانند تا لنگه کفش را همچون اقدام آن خبرنگار عراقی به سمبل تبدیل کنند و از سوی دیگر دل یکی از مسولین سابق که در دانشگاه تهران از او اینچنین استقبال شده بود را خوش کنند که التیامی بر عصابانیت او شود.»

حسین کروبی این اقدامات و فحش های شنیع را بسیار شبیه به رفتار کفار در صدر اسلام دانست که از پرتاب سیرابی یا توهین های زشت استفاده می کردند و همچنین نسبت به رواج هنجارهای عصر جاهلیت هشدار داد.

او در پاسخ به سوال سایت «تغییر» که دلیل این برخورد شنیع با آقای کروبی چیست؟، گفت:« گویی نامه اخیر آقای کروبی در تشریح وظایف مجلس خبرگان و هراس آنان در پاسخگویی رسانه ای به آن، تنها راهکار پیش روی آنان را سبک و روش اراذل قرار داده است. آنان دیگر قادر به مواجهه کلامی نیستند و فقط می توانند فحش دهند و ضرب و شتم کنند که این مسئله نشان دهنده روزهای پایانی عمر این جریان سیاسی است. آنان به شدت از حضور آقای کروبی میان مردم می ترسند و با این اقدامات می خواهند جلوی حضور ایشان را در مجامع عمومی بگیرند.

حسین کروبی در پایان گفت: آقای کروبی همچنان به اعلام مواضع خود ادامه می دهند و این مسائل کوچکترین تاثیری نخواهد گذاشت، بلکه حضور ایشان میان مردم و در مجامع عمومی افزایش خواهد یافت که این اقدام در اطلاعیه های آتی به اطلاع مردم خواهد رسید.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016