پنجشنبه 28 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سالگرد فروهرها: آزمونی برای جنبش سبز، رضا علامه زاده

پروانه داريوش فروهر
جنبش سبز در هيئت رشد يافته‌ی اکنونی اش نمی تواند آرش و پرستو فروهر را در سالگرد جنايتی که به اعتراف خود رژيم اسلامی به دست مقامات رسمی همين رژيم انجام گرفت تنها بگذارد. جناياتی از اين دست البته نه با پاره پاره کردن تن زنده نامان، داريوش و پروانه فروهر اغاز شد و نه با آنان پايان گرفت

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اطلاعيه کوتاه زير که به امضای پرستو و آرش فروهر انتشار يافته را آزمونی برای جنبش سبز می‌دانم تا نشان دهد تا چه ميزان به ريشه‌های درد حساس است:

[هم ميهنان، يازده سال از فاجعه قتل داريوش و پروانه فروهر می‌گذرد. ما فرزندان هميشه داغدر را در بزرگداشت آن دو سردار ميهن تنها مگذاريد.
زمان: يکشنبه يکم آذرماه، از چهار و نيم تا هفت بعد از ظهر
مکان: خيابان سعدی شمالی، خيابان هدايت، کوچه شهيد مردزاده، پلاک ۲۲.]

جنبش سبز در هيئت رشد يافته‌ی اکنونی اش نمی تواند آرش و پرستو فروهر را در سالگرد جنايتی که به اعتراف خود رژيم اسلامی به دست مقامات رسمی همين رژيم انجام گرفت تنها بگذارد. جناياتی از اين دست البته نه با پاره پاره کردن تن زنده نامان، داريوش و پروانه فروهر اغاز شد و نه با آنان پايان گرفت. تاريخ سی ساله‌ی تسلط دين فروشان بر ميهن ما از اين صفحات خونين بسيار دارد. و درست به دليل مکرر در مکرر بودن اين جنايات می‌توان ادعا کرد که آدمکشی يکی از خصيصه‌های ذاتی اين رژيم است. و اگر ما برای جنبش سرافراز سبز اعتباری تاريخی قائل باشيم بايد بپذيريم که اين جنبش برای مقابله با پليدی‌های اين رژيم، از جمله جناياتی از همين دست، شکل گرفته است.

تا اين لحظه که اين يادداشت را می‌نويسم جائی نديده‌ام که شخصيت‌هائی که در موقعيت رهبری اين جنبش قرار گرفته‌اند به اين دعوت به حق فرزندان فروهرها پاسخ مثبت داده باشند اما اين واقعيت تامل برانگيز نبايد موجب شود که جنبش سبز را از حرکت در روز يکشنبه باز دارد چرا که رهبران اين جنبش از آغاز تا کنون بيش از اينکه پيشاپيش آن گام زده باشند به دنبال آن کشيده شده‌اند.

فرصت سازی و استفاده‌ی آگاهانه از امکانات موجود تا کنون يکی از ويژگی‌های چشمگير پويندگان جنبش سبز بوده است. شما جوانانی که با حماسه آفرينی‌های مکررتان چشم جهانيان را خيره کرده‌ايد بيائيد با همصدائی با آرش و پرستو فروهر در روز يکشنبه آينده به روشنی نشان دهيد که خواست تاريختان بسيار والاتر از رای چپاول شده‌تان در مضحکه‌ی انتخابات گذشته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016