جمعه 29 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شيرين عبادی: صراحتا ما را تهديد به قتل کرده‌اند، راديو فردا

شيرين عبادی، تنها برنده ايرانی جايزه نوبل، روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با راديوفردا از تهديد جانی خود توسط نيروهای امنيتی جمهوری اسلامی خبر داد.

خانم عبادی که دليل اين تهديدها را تلاش مقامات جمهوری اسلامی برای جلوگيری از فعاليت‌های حقوق بشری خود می‌داند گفت: «بارها به همسر و خانواده من گفته‌اند که من در هر جای دنيا باشم ايمن نيستم»، اما تاکيد کرد که «اين‌ها البته عملی است بيهوده».

شيرين عبادی در گفت‌وگو با راديوفردا ضمن اشاره به اين که تمام حساب‌های بانکی و حقوق بازنشستگی خود او و همسرش در ايران ضبط و توقيف شده است افزود که ماموران دولت جمهوری اسلامی حتی «مدال نوبل، مدال لژيون دونور، انگشتر آزادی بيان و جوايز ديگر را که در گاوصندوق همسرم بوده» ضبط کرده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او همچنين گفت: «حتی در برخی از گفته‌های صاحب‌منصبان نظامی نامی از من و مدافعان حقوق بشر در خارج از کشور مثل محسن کديور و عبدالکريم لاهيجی برده شده و صراحتا ما را تهديد به قتل کرده‌اند.»

شيرين عبادی دليل «عصبانيت جمهوری اسلامی» را ادامه فعاليت‌های حقوق بشری خود «فارغ از جانب‌داری سياسی» می‌داند و می‌گويد مقامات دولت ايران می‌خواهند «به خيال خودشان از اين طريق بر من فشار بياورند».

اين فعال حقوق بشر مردم ايران در گفت‌وگو با راديوفردا ديگر دليل اين اقدامات دولت ايران را ديدار خود با بان کی – مون، دبيرکل سازمان ملل، و ارائه گزارش نقض حقوق بشر در ايران پس از آغاز اعتراضات به نتيجه انتخابات دانست.

خانم عبادی در عين حال به دولت ايران هشدار داد: «اگر جمهوری اسلامی از ارائه اين گزارش‌ها ناراحت می‌شود بهتر است وضعيت حقوق بشر را در ايران بهتر کند.»

شيرين عبادی که از پيش از انتخابات رياست جمهوری اخير در خارج از ايران به سر می‌برد از زمان آغاز اعتراضات مردم در داخل کشور بر شدت فعاليت‌های خود افزوده و از جمله با دبيرکل سازمان ملل ديدار کرده است.

خانم عبادی همچنين از بان کی – مون خواسته است که برای مشاهده «موارد نقض مکرر حقوق بشر» خود به ايران سفر کند.

برنده ايرانی جايزه صلح نوبل همچنين از پيگيری حقوقی توقيف اموال خود در ايران خبر داد، اما افزود: «هيچ قاضی تاکنون جرات نکرده است به شکايت ما رسيدگی کند.»

او در عين حال هشدار داد: «بدانند که اگر در ايران عدالت را اجرا نکنند، در جای ديگر عدالت اجرا خواهد شد.»

شيرين عبادی در سال ۲۰۰۳ جايزه صلح نوبل را به خاطر تلاش‌هايش در راه دموکراسی و حقوق بشر و به‌ويژه «دفاع از حقوق زنان و کودکان» دريافت کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016