دوشنبه 2 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هشدار هاشمی رفسنجانی: اگر مردم را از نظام اسلامی بگيريم به آن خدشه وارد می‌شود، ايلنا

- بهترين و صالح‌ترين کسانی که می‌توانند در عرصه نقد وارد شوند، دانشجويان و دانشگاهيان هستند و بدين لحاظ مسئولين بايد با سعه‌صدر بيشتر عرصه را برای بيان ضعف‌ها و نارسائی‌ها هموار و به نقدهای منصفانه توجه کنند


ايلنا:رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام تاکيد کرد:سئولين بايد با سعه‌صدر بيشتر عرصه را برای بيان ضعف‌ها و نارسائی‌ها هموار و به نقدهای منصفانه توجه کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايلنا،آيت الله اکبر هاشمی رفسنجانی عصر ديروز در ديدار جمعی از اعضای انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی، با اشاره به سير و سلوک حضرت امام (ره) در برابر جريان مبارزات، اتکا و اعتماد به مردم را به مهم‌ترين روش و منش ايشان در تمام عرصه‌های پيش و پس از انقلاب خواند و گفت: حضرت امام در تمام مراحل انقلاب آگاهی و انتخاب مردم را مهم‌ترين اصل و ملاک حرکت نهضت اسلامی می‌دانستند و انقلاب و سپس نظام جمهوری اسلامی را بر شانه اعتماد و اتکا به مردم به پيش بردند.
وی اتکا به مردم را اصلی‌ دينی، اسلامی و قرآنی خواند و تاکيد کرد: نظام اسلامی تا جائی که بر شانه‌های مردم حرکت کرده همواره موفق و پيروز بوده است و اگر مردم را از نظام اسلامی بگيريم به آن خدشه وارد خواهد شد.
آيت‌الله هاشمی رفسنجانی،‌نقد اجتماعی و سياسی را مبنای حيات نظام اسلامی خواند و گفت: بهترين و صالح‌ترين کسانی که می‌توانند در عرصه نقد وارد شوند، دانشجويان و دانشگاهيان هستند و بدين لحاظ مسئولين بايد با سعه‌صدر بيشتر عرصه را برای بيان ضعف‌ها و نارسائی‌ها هموار و به نقدهای منصفانه توجه کنند.
در ابتدای اين ديدار صدرائی از دانشکده اقتصاد، محمدی از دانشکده فنی فاضليان از دانشکده هنرهای زيبا، باقرپور از دانشکده مکانيک و عباس‌نژاد از دانشکده پزشکی از اعضای اين تشکل هر کدام به تشريح شرايط سياسی، اجتماعی و فرهنگی کشور، پس از انتخابات رياست جمهوری و مسائل پيش آمده به خصوص فضای موجود در دانشگاها و مسايل دانشجويان پرداختند و خواستار نظرات و رهنمودهای رئيس‌مجمع تشخيص مصلحت نظام برای برون‌رفت از وضع کنونی شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016