جمعه 6 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محسن مخملباف جايزه خود را به آيت الله منتظری تقديم کرد، خانه فيلم مخملباف

محسن مخملباف که به عنوان کانديدای دريافت جايزه آزادی برای خلق هنری مطرح شده بود موفق به دريافت مقام اول اين جايزه در لندن شد.

اين جايزه به کسانی تعلق می گيرد که با اثر هنری خود به توسعه آزادی و عدالت اجتماعی کمک کرده باشند.هيات داوران محسن مخملباف را از بين بيش از هزار و چهارصد هنرمند پيشنهاد شده توسط گروه ها و سازمان های هنری برگزيد.محسن مخملباف که برای دريافت اين جايزه در موزه ويکتوريا و آلبرت در روز ۲۵ نوامبردر لندن حضور يافته بود پس از دريافت جايزه خطاب به حاضران گفت:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


"در جهانی که هنوز اکثر هنرمندان با نوعی سانسور مواجهند. در جهانی که از هر ۱۰۰ نفر هنوز ۱۵ نفر شب ها گرسنه می خوابند. در جهانی که مردم ايران به خاطر رای دادن کشته می شوند و مورد شکنجه و تجاوز جنسی واقع می شوند. هر جايزه ای فرصتی است برای گفتگو درباره دردهای بشری، بدان اميد که از آن ها کاسته شود.

با تشکر از هيات داوران جايزه نقدی ای را که به من تعلق می گيرد متقابلا اهدا می کنم به ان جی او جنبش سبز تا صرف آسيب ديدگان حوادث پس از انتخابات ايران شود.

هم چنين افتخار اين جايزه را تقديم می کنم به پدر معنوی جنبش سبز ايران ، آيت الله منتظری که می توانست جانشين خمينی باشد اما چون حاضر نشد در مقابل کشتار در زندان ها سکوت کند، به سال ها زندان در خانه خود محکوم شد.

او اخيرا در فتوای خود با صدای بلند اعلام کرد که ساختن بمب اتم در همه جا از جمله ايران ضد بشريت است وايران بايستی قبل از اسرائيل پيشقدم خلع سلاح اتمی شود.

آيت الله منتظری با بينش انسانی و صداقت و شجاعت بی نظير به جايی رسيد که به قدرت پشت پا زدو به جای آن که امروز رهبر ايران شود وچون خامنه ای با دزديدن رای مردم و کشتار رای دهندگان بر ما حکومت کند، ترجيح داد در خانه خود زندانی بماند، اما انسان باقی بماند.

اين جايزه پر معنا و استثنايی پيشکش پدر معنوی جنبش سبز ايران باد."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016