جمعه 6 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار جعفری، فرمانده سپاه: ابعاد تهديدات نرم بسيار گسترده تر از تهديد نظامی است، مهر

- هر قشر خاصی از بسيج بايد مسئوليت خود را در برابر تهديدات نرم بشناسد و به ايفای نقش بپردازد

فرمانده کل سپاه انقلاب اسلامی با بيان اينکه ابعاد تهديدات نرم بسيار گسترده تر از تهديد نظامی است تصريح کرد: هدف دشمن در تهديد نرم گرفتن باورها، اعتقادات و ذهنيات افراد است.
به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز پنجشنبه در حاشيه همايش حماسه ماندگار سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در نشستی خبری و در پاسخ به اين سئوال که مهمترين نقش بسيج در بازدارندگی و مقابله با تهديدات نرم چيست اظهار داشت: ما تصورمان هميشه از بسيج اين بوده که بايد با تهديدات سخت و نيمه سخت و برخوردهای فيزيکی مقابله کند در حالی که اينطور نيست.

وی با بيان اينکه ابعاد تهديدات نرم بسيار گسترده تر از تهديد نظامی است تصريح کرد: هدف دشمن در تهديد نرم گرفتن باورها، اعتقادات و ذهنيات افراد است که گستره آن هم بسيار وسيع است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جعفری با اشاره به اينکه با تدبير مقام معظم رهبری بسيج را صرفا نظامی نمی دانيم گفت: بخش اندکی از بسيج نظامی است و بخش عظيم تر آن غير نظامی است به طوری که بسيج در مباحث علمی و خدمت رسانی به محرومين و سازندگی هر قشری از بسيج می تواند به مردم خدمت کند که اين امر وابسته به تخصص، توانمندی و صحنه ای است که يک بسيجی در آن فعاليت می کند.

فرمانده کل سپاه با تاکيد بر اينکه در حال حاضر هر اقدامی که برای حفظ انقلاب در زمينه غيرنظامی نياز است در گستره فعاليت بسيج محسوب می شود عنوان کرد: هر قشر خاصی از بسيج بايد مسئوليت خود را در برابر تهديدات نرم بشناسد و به ايفای نقش بپردازد.

وی در ادامه در پاسخ به سئوالی مبنی بر اينکه چشم انداز آينده بسيج را چگونه می بينيد گفت: حضرت امام(ره) در گذشته بسيج را تحت عنوان بسيج ۲۰ ميليونی نام نهادند اما مقام معظم رهبری در چند سال اخير بسيج را بسيج دهها ميليونی و يا مجموعه ای چند ده ميليونی ناميده‌اند زيرا دامنه فعاليت بسيج نسبت به گذشته افزايش پيدا کرده است و تعريف فعلی از بسيج با تعريف گذشته آن متفاوت است.

سردار جعفری با تاکيد بر اينکه بين بسيج نظامی و غير نظامی تفکيک قائل هستيم گفت: محور اصلی را برای بسيج فعاليتهای غيرنظامی می دانيم و به نظر می رسد که در آينده يک جمعيت فراگيرتری را نسبت به قبل داشته باشيم.

وی در بخش ديگری از سخنانش و در پاسخ به اين سئوال که هدف از همايش حماسه ماندگار سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ چيست عنوان کرد: اين همايش به مناسبت سالروز ۵ آذر که سالگرد فرمان تاريخی حضرت امام (ره) است هر سال و در همه شهرها با تجمع بسيجيان برگزار می شود. اين مراسم تجديد ميثاق بسيجيان با انقلاب اسلامی و آرمانهای والای امام راحل است.

جعفری در پاسخ به سئوالی مبنی بر اينکه برنامه جديد بسيج چه خواهد بود عنوان کرد: با توجه به اينکه در دهه پيشرفت و عدالت قرار گرفته ايم و جهاد علمی و خدمت رسانی به مردم شعار بسيج است اين جهاد علمی برای کشور يک ضرورت اجتناب ناپذير به حساب می آيد و نيروهای انقلاب بايد آن را با يک حرکت جهادی دنبال کنند.

فرمانده سپاه در پايان گفت: حضور بسيج در برقراری عدالت در سراسر کشور و کمک به دولت دهم بسيار موثر خواهد بود که اميدواريم آثار جهاد علمی و خدمت رسانی به محرومين قبل از اتمام اين دهه محقق شود.

مردم حاضر در مراسم شعارهايی نظير "اين همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده" سر می دادند.

عباس جديدی قهرمان کشتی ايران و جهان و يوسف کرمی قهرمان تکواندو و از اعضای بسيج ورزشکاران همچنين همسر يک شهيد دوران دفاع مقدس در اين همايش سخنرانی کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016