جمعه 13 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جنتی در نماز جمعه: دانشجو به حکم وظيفه‌ انسانی ‌و ملی ضد آمريکايی است، ايسنا

*عده‌ای ديروز در خط امام (ره) بودند،اما امروز مخالف خط امام (ره)حرکت می‌کنند

امام جمعه موقت تهران، با اشاره به اهميت کار بنياد الغدير، گفت:« از وظايف نظام جمهوری اسلامی معرفی الغدير و غدير علی (ع) است.»

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، آيت‌الله جنتی در خطبه‌های اين هفته‌ نمازجمعه تهران با تبريک عيد غدير و با اشاره به مظلوميت غدير، اظهار کرد:« امروز وظيفه هر علی‌دوست و مومن به علی (ع) است که غدير را احيا کند و ما موظف هستيم تا امروز که حکومت اسلامی بدست آمده است در اين مسير حرکت کنيم و نبايد کوتاه بياييم.»

وی همچنين به هفته بسيج اشاره کرد و بسيج را شجره‌ طيبه ناميد و افزود:« بسيج چيزی نيست که انسان بتواند به سادگی از کنارش عبور کند. بسيج نهادی است که در زمان جنگ متولد شد و به ميدان جنگ رفت و ايثار کرد و بيشترين شهيدان را داد و جنگ را به نفع نظام اسلامی به پايان رساند و شاهد بوديم که هشت سال در صف مقدم جبهه شهيد، آزاده و مجروح داد.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


امام جمعه‌ موقت تهران، تصريح کرد:« بسيج همان است که خداوند می‌فرمايد کسانی هستند که خدا را دوست دارند و خدا نيز آنها را دوست دارد و در راه خدا جهاد می‌کنند و نمی‌هراسند و امروز بسيج مصداق اين آيه از قرآن است چرا که در همه‌ صحنه‌ها از جمله صحنه‌ فرهنگی، سازندگی، علمی، فناوری و ... حاضر بوده و هست و شاهديم بسيج در انرژی هسته‌يی نيز حضور دارد و هر جا که نياز به حضور آن است حاضر می‌شود و در عرصه‌ خدمات نيز بسيج، نيروی آماده‌باش نظام جمهوری اسلامی و خدمت‌گزار مردم است.»

آيت‌الله جنتی با اشاره به اينکه امام (ره) فرمود دست و بازوی بسيجی را می‌بوسم، افزود:« مقام معظم رهبری نيز امروز افتخار می‌کنند که بسيجی هستند و هر مسلمان غيرتمند و مومن به خدا و رسول و علی (ع) بسيجی است. پس هر کس در اين نظام به مردم خدمت کند و آمادگی برای خدمت در هر عرصه در حدود تخصص خود را داشته باشد، بسيجی است.»

وی با اشاره به اين نکته که ارزش بسيج بسيار بالاست و بايد قدردان آن باشيم، اظهار کرد:« بسيج دنيا را مبهوت کرد، چرا که کسی باورش نمی‌شد در جنگ هشت ساله، ايران شکست نخورد. البته زحمات ديگران را ناديده نمی‌گيريم اما آنها که بيشترين شهيد را دادند و تعيين‌کننده در جنگ بودند بسيجيان بودند. پس بايد قدردان آن باشيم. همانطور که رهبر معظم انقلاب می‌فرمايند کسانی که به بسيج بی‌حرمتی می‌کنند خائن هستند چرا که چه کسانی بهتر از اين می‌توانند در جمهوری اسلامی با اين اعتماد و اميد به آينده حضور داشته باشند؟»

امام جمعه‌ موقت تهران، با بيان اينکه بسيج را تنها مربوط به مسئله‌ نظامی نيست، افزود:« بسيج هرجا که لازم باشد حتی حضور نظامی هم خواهد داشت، چرا که نيروی آماده‌باش نظام است و هر جا فراخوانی صورت بگيرد بسيج حاضر می‌شود. البته برخی می‌گويند بسيج نبايد در امور سياسی حاضر شود يعنی سکولار باشد، اما می‌گويم مگر می‌شود کسی مسلمان باشد و در امور سياسی شرکت نکند؟ نظامی‌ها اگر ممنوع می‌شوند برای اين است که در احزاب وارد نشوند و به بازی‌های حزبی مشغول نگردند. پس مگر می‌شود کسی مسلمان باشد اما نسبت به مسائل سياسی بی‌تفاوت باشد يعنی در انتخابات و... حضور پيدا نکند؟ مسلمان نمی‌تواند چنين باشد چرا که هر مسلمانی سياسی است.»

وی در ادامه به بيان ويژگی‌های شهيد مدرس پرداخت و او را فرزند علی (ع) دانست و گفت:« در روز مجلس بايد به نمايندگان مجلس اعلام می‌شد که جای چه کسی نشسته‌اند و بايد يادآور می‌شديم به آنها که جای کسانی ننشينند که به مردم خيانت کردند و به آنها خدمت نکرده‌اند.»

آيت‌الله جنتی همچنين ‌١٦ آذر روز دانشجو را به دانشجويان تبريک گفت و اظهار کرد:« خاطره‌ی اين روز را نبايد فراموش کرد چرا که از افتخارات دانشجويان و دانشگاهيان‌مان است که برای مبارزه با آمريکا به صحنه آمده‌اند و نيروهای آمريکايی آنها را شهيد کرده‌اند. پس مبدا تاريخی شد برای روز دانشجو و اين خط هميشه بايد حفظ شود چرا که مبنای جنبش دانشجويی حرکت ضدديکتاتوری و ضدآمريکايی است.»

خطيب نمازجمعه‌ اين هفته‌ی تهران، بيان کرد:« در ‌١٦ آذر بايد کاری کرد که شهيدان می‌خواهند و مبادا کاری کنيد که آمريکا راضی شود، چرا که خلاف خط و جهت شهيدان است چون آنها می‌خواستند با آمريکا مبارزه کنند و اين جهت بايد حفظ شود و نبايد فراموش گردد.»

وی با بيان اين نکته که دانشجو بايد به حکم اسلام، وظيفه‌ انسانی و وظيفه‌ ملی عنصری ضدآمريکايی باشد، افزود:« آمريکا همان است که به ما خيانت کرد و هنوز خيانت می‌کند و شورای حکام با فشار آنها عليه ما قطعنامه صادر می‌کند. پس مگر می‌شود کسی به آنها لبخند بزند و چراغ سبز نشان‌شان بدهد و اميدوارشان کند که می‌توانند در مملکت ما نفوذ کنند؟ از همين جا اعلام می‌کنم در اين مملکت اگر کسانی خيال می‌کنند می‌توانند دشمنی با آمريکا و بغضی که از آمريکا در دل‌های پاک مردم مملکت است را بيرون کنند اشتباه می‌کنند.»

امام جمعه‌ موقت تهران، در ادامه به اشاره به نزديک بودن ايام محرم، گفت:« توصيه می‌کنم در ماه محرم درس حسينی تکرار شود و کلاس حسينی يعنی کلاس ضدزور و ضددشمن و ضداستکبار تشکيل شود. چرا که در دوران ما بنی‌اميه آمريکايی‌ها هستند و شمر هرمله امروز ما آنها هستند. چرا که شاهد کشته شدن بچه‌های شيرخوار و حتی نوزادانی که در شکم مادر هستند در فلسطين هستيم و همچنان از اين کار دست برنمی‌دارند و روزی نيست که به جان و مال مردم فلسطين تعدی نشود.اينها هستند که ايادی‌شان در يمن مسلمانان‌شان را می‌کشند و عربستانی که در زمان اشغال فلسطين مرده بود، دست به اسلحه برد حالا به ميدان جنگ آمده است و اين چنين زنان و بچه‌های يمن را می‌کشد. درحالی که اينها همان مهماندار خدا در زمان حج هستند که خدا در قرآن جنگ در ماه حرام را منع کرده است و من نمی‌دانم اينها چه خدمتی می‌خواهند به آمريکا بکنند و در قبال آن از آمريکا چه می‌خواهند.»

آيت‌الله جنتی با تاکيد بر اينکه بايد در عاشورای امروزمان مظلوم و دشمنان‌مان را بشناسيم، گفت:« چطور می‌شود عده‌ای حقيقت را ناديده بگيرند و به اسلام خيانت کنند؟ می‌گويم که کيفر کار خود را خواهند ديد و همان کسانی که منافقين را از مملکت آواره کردند اينها را هم آواره می‌کنند و تاکيد می‌کنم که جنگ با اين نظام گران تمام می‌شود و می‌توانيد در اين زمينه به عاقبت شاه، بنی‌صدر و منافقين مراجعه کنيد که درحال حاضر می‌بينيد منافقين را هيچکس قبول نمی‌کند و دولت عراق نيز تحت فشارهايی در رابطه با نوع برخورد با آنها قرار دارد.»

خطيب نمازجمعه‌ اين هفته‌ی تهران، افزود:« وضع کسانی که در ‌٣٠ سال گذشته با اين انقلاب و نظام در افتاده‌اند روشن است و شما چطور می‌خواهيد براندازی نرم کنيد درحالی که آنها که براندازی زبر کردند اينچنين بر سرشان آمد؟ پس چطور می‌خواهيد با ديکته‌ای که آمريکا برايتان می‌دهد حرکت کنيد و چرا انسان اينقدر بايد ناآگاه باشد؟ به شما می‌گويم که غضب خدا را در نظر بگيريد در حالی که خدا به خانواده‌ی شهدا لطف دارد و لطف خدا شامل حال آنها می‌شود چرا با آنها در می‌افتيد و چرا با دشمنان خدا در نمی‌افتيد؟ »

به گزارش ايسنا، وی با ابراز اميدواری مبنی بر اينکه خداوند همه ما را از خواب غفلت بيدار کند، گفت: « روزگار، روزگار امتحان است، چرا که هميشه تاريخ، تاريخ امتحان بوده است اما عده‌ای ديروز در يک صف بودند و امروز در صف ديگری حاضر می‌شوند و روزی در خط امام (ره) حاضر بودند و امروز ادعای خط امامی می‌کنند اما در جهت مخالف خط امام (ره) حرکت می‌کنند. پس انسان به هيچوجه از آينده‌ی خود نبايد مطمئن باشد چرا که شيطان دشمن قدرتمند است و اگر انسان نتواند خود را به خلوص رساند مورد تهاجم شيطان قرار می‌گيرد. پس هر کس را بايد با وضع فعلی‌اش ديد که راه امام را قبول دارد يا خير و آنان که وحدت ميهن را برهم می‌زنند بزرگ‌ترين گناه امروز را انجام می‌دهند که همان تفرقه بين مسلمين است در حالی که امام (ره) می‌خواست در ميان ‌٥/١ ميليارد مسلمان وحدت ايجاد کند. چطور حالا در خودمان و در نظامی که امام (ره) در راس آن بود و رهبری امروز در راس آن حاضر است می‌خواهيم اختلاف ايجاد کنيم و اين گناهی بسيار بزرگ است.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016