شنبه 21 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ممانعت نيروهای امنيتی از سخنرانی آرمين در دانشگاه شيراز، امروز

برنامه سخنرانی محسن آرمين که قرار بود به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه شيراز برگزار شود، با ممانعت نيروهای امنيتی واطلاعاتی از ورود وی به شهر شيراز لغو شد.

محسن آرمين پس از ورود به فرودگاه شيراز با نيروهای امنيتی و اطلاعاتی روبه رو شد که پس از ساعاتی متوقف کردن وی در پاويون فرودگاه شيراز، با تحويل بليت بازگشت به او اعلام کردند به خاطر مشکلات امنيتی به وجود آمده در اين شهر، شورای تامين شيراز مراسم سخنرانی وی را که با مجوز دانشگاه بوده لغو کرده است.

همچنين به آرمين تاکيد کردند که عدم برگزاری سخنرانی در دانشگاه را نيز با تدبير حل خواهند کرد و مانع از تماس او با مسئولان برگزاری مراسم شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در همين حال، دانشجويان که در تالار دانشگاه برای شنيدن سخنان آرمين حضور يافته بودند، توسط نيروهای لباس شخصی که به داخل سالن آورده شده بودند با اين بهانه که قصد تجمع و اغتشاش دارند و برنامه سخنرانی دروغ و بهانه‌ای برای اين امر بوده، مورد حمله وحشيانه قرار می گيرند!

در پی اين اتفاقات، محسن آرمين، نماينده مردم تهران در مجلس ششم و عضو ارشد سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی، نامه ای خطاب به دانشجويان دانشگاه شيراز نوشت که متن اين نامه به شرح زير است:

بسم الله الرحمن الرحيم
وَ اصْبِرْ وَ ما صَبْرُکَ إِلاَّ بِاللَّهِ وَ لا تَحْزَنْ عَلَیْهِمْ وَ لا تَکُ فی‏ ضَیْقٍ مِمَّا یَمْکُرُونَ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الَّذينَ اتَّقَوْا وَ الَّذينَ هُمْ مُحْسِنُونَ (نحل: ۱۲۷- ۱۲۸)
و شکيبايی کن و شکيبايی تو جز به [ياری و توفيق‏] خدای نيست، و بر آنان اندوه مخور، و از آن نيرنگ و ترفندی که می‏سازند دلتنگ مباش. همانا خدا با کسانی است که پرهيزگاری کنند و کسانی که نيکوکارند.
دوستان عزيز دانشجو در دانشگاه شيراز
متأسفم از اين که روز چهار شنبه ۱۸ آذرماه بالاجبار از فرودگاه شيراز به تهران بازگردانده شدم وتوفيق نيافتم خدمت شما باشم. آقايان اوضاع ملتهب شيراز و مسائل امنيتی شهر را علت ممنوعيت سخنرانی بنده اعلام کردند.
برمن روشن نيست يک مراسم قانونی سخنرانی در محيط بسته دانشگاه چگونه می تواند امنيت يک شهر را به خطر اندازد، اما ناتوانی و بی کفايتی در اداره و تأمين امنيت يک مراسم ساده قانونی را چگونه می توان با پرگويی ها و زياده گويی هايی نظير آمادگی برای مديريت جهانی جمع کرد؟
مقامات نظامی و امنيتی که در فرودگاه شيراز مانع حضور بنده در دانشگاه و حتی ورود به شهر شدند، تأکيد کردند مسئله را به گونه‌ای تدبير خواهند کرد که مشکلی پيش نيايد؛ اما شنيدم نه تنها به اين تعهد عمل نکردند، بلکه برعکس عده ای اوباش به جان دانشجويانی افتادند که برای شرکت در مراسم سخنرانی آمده بودند. همچنين ادعا کرده‌اند دعوت و آمدن فلانی به شيراز يک صحنه سازی بوده است برای جمع کردن دانشجويان و ايجاد اغتشاش.
در امپراتوری دروغ که اساسش بر تغلب و تقلب استوار شده است اين دروغ‌ها و خلاف‌گويی‌های رسوا امری عجيب و ناشناخته نيست. وقتی حضور عده‌ای اوباش مسلح به سلاح و باتوم برقی و گاز فلفل در دانشگاه و ضرب و شتم جوانان فرهيخته کشور، تظاهرات پرشور ضدآمريکايی دانشجويی تبليغ می شود، طرح چنين ادعاهای کذبی دور از انتظار نيست.
آوردن اراذل و اوباش به دانشگاه ها که حتی برخی از مسئولان دانشگاه تهران نيز آشکارا آن را تأييد و ممانعت از آن را خارج از توان خود اعلام کرده‌اند، و نمايش با افتخار اين لشکر کشی در رسانه سراسری از چه تفکری جز نخبه ستيزی و کينه توزی نسبت به قشر فرهيخته و دانشگاهی ساخته است؟ و چه هدفی جز تحريک دانشجويان به واکنش و خشونت و تحميل يک فاجعه ديگر به دانشگاه می توانست داشته باشد؟
بی ترديد اين تنها هوشياری و خويشتنداری شما در ۱۶ آذر و روزهای بعد از آن بود که سناريوی تکرار فاجعه کوی دانشگاه را خنثی کرد. از درگاه قادر متعال در اين روزهای سخت و پر فتنه برای شما طلب صبر می‌کنم که خود فرموده است « إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرا»(بی گمان با هر سختی و دشواری آسايش و پيروزی همراه خواهد بود)


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016