سه شنبه 24 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سخنی با آيت‌الله خامنه‌ای که به هواداران‌اش گفت: خواهيد ديد که مخالفان در مقابل چشم شما نابود خواهند شد، آرش سليم

رونوشت مراجع و آيات عظام

آيت الله خامنه ای در سخنان اخيرش گفت: «خواهيد ديد که مخالفان در مقابل چشم شما نابود خواهند شد». اما ما به آقای خامنه ای می گوييم و قول شرف می دهيم که مخالفان حتی آرزوی نابودی شما و هوادارانتان را هم نمی کنند، تا چه رسد قدمی در جهت نابودی شماها بردارند. مخالفان شما شهروندانی هستند که وطن خود را دوست دارند و می خواهند در کنار حاکمان فعلی که هموطنان آنان هستند زندگانی مسالمت آميز داشته باشند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


چنين به نظر می رسد که راهبرد حاکمان برای نابودی مخالفان تحديد جنبش سبز و رهبران آن و تحميل هزينه سنگين به فعالين است. در اين راستا چند جمله ای به آقای خامنه ای و هوادارانشان يادآوری می گردد باشد که با جنبش و رهبران آن به تعامل بپردازند:

۱) فراموش نکنيد که در قرن بيست و يکم نفس می کشيم. تعداد حکومت های خودکامه متکی به يک رهبر در جهان انگشت شمار است. اين حکومت ها هم دير يا زود مجبور خواهند شد حاکميت صندوق های رای را بپذيرند.

۲) چشم بينا برای مشاهده روند پر شتاب فاصله گرفتن شخصيت ها و روحانيون برجسته و فعالين محافظه کار از خود را داشته باشيد.

۳) سطح دانش شيفتگان شما و کسانی که اخيرا برای خط و نشان کشيدن و حتی تهديد جويدن گلوی مردم به صحنه آمده اند؛ از ميانگين سطح دانش شهروندان به مراتب کمتر است.

۴) مخالفان شما به عالی ترين اصول اخلاقی پای بند هستند ولی هواداران شما از هيچ گونه جنايت، رذالت، دروغ، و ريا ابايی ندارند. اينجاست که مدت هاست اخلاقا شکست خورده ايد؛ کسانی که ادعای حکومت خدايی هم داريد. (لطفا اين بند را چند بار بخوانيد)

۵) تا پيروزی نهايی و جايگزينی اخلاق و فضيلت فاصله زيادی نيست. اما مخالفان شکيبا هستند و باز هم به دلايل اخلاقی نمی خواهند کمترين هزينه را به کشور و مردم تحميل کنند.

۶) چنين است که جنبش مخالفان روز به روز اوج بيشتری می گيرد. بالنده تر، و متعالی تر می شود. اما جبهه حاکمان روز به روز در حال تلاشی و ريزش بيشتر و نزول اخلاقی بيشتر است. آيا اين را مشاهده نمی کنيد؟

۷) بياييد اختلافات و تفاوت هايمان را به رسميت بشناسيم و دست در دست يکديگر برای ساختن ايرانی آباد و آزاد و پيشرفته تلاش کنيم.

لطفا به خود آييد و به هواداران تان بگوييد از کبر و سرکشی بيشتر دست بردارند:
اسلمتم فان اسلموا فقد اهتدو.

با احترام
آرش سليم


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016