یکشنبه 29 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بزرگ مردی که اسیر قدرت نشد، علی کشتگر

درتاریخ سرشار ازقدرت پرستی ها و رقابت های حقیرانه بر سر قدرت، آنانکه گوهرانسانی خود را فراموش نمی کنند و در پاسداری از شرف خود به وسوسه های عجوزه دلربا و فریبکار قدرت نه می گویند بزرگانند. انسانهائی نادرهمچون الماس درخشان دردل انبوه سنگ ها و صخره ها.

آیت الله منتظری می توانست مصلحت گرایانه دربرابر قتل عام زندانیان سیاسی سکوت کند و به خمینی نگوید که جنایات شما روی رژیم شاه را سفید کرده است. می توانست سکوت کند با این توجیه که خمینی مبتلا به بیماری سرطان بزودی صحنه را ترک می کند و آنگاه او می تواند سکان کشتی جمهوری اسلامی را به همان سوئی که می خواهد هدایت کند. اما چنین نکرد. چرا که بدام این مصلحت اندیشی ها که اهریمن قدرت بر سر سیاست پیشگان پهن می کند و از آنان موجوداتی حقیر و اسیر قدرت همچون علی خامنه ای می سازد نیفتاد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آیت الله منتظری برغم محدودیت ها وفشارهای دستگاه جبار خامنه ای، درهمه سالهای گذشته با شجاعت و درایت به نقد حاکمان فاسد و جبار ادامه داد و درکنار مردم ایستاد. دراین شش ماهه پس از کودتای 22 خرداد آیت الله منتظری از جنبش سبز مردم در برابر کودتاگران همه روزه دفاع کرد.

رفتار و گفتار او می تواند سر مشق فعالان و رهبران جنبش سبز باشد.

درگذشت این مرد بزرگ را به فرزندان، خانواده و همه دوستداران ایشان و به فعالان جنبش سبزتسلیت می گوئیم.

بیست و نهم آذر ماه 88

علی کشتگر


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016