چهارشنبه 9 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علت دستگيری وزيری، مهرگان، مفيدی، شمس‌الواعظين و باقی از نظر سايت بولتن‌نيوز، پارلمان‌نيوز

پارلمان‌نيوز: يک سايت خبری که به برخی محافل خاص نزديک است، علت دستگيری چند تن از روزنامه‌نگاران را اعلام کرد.

به گزارش پايگاه خبری فراکسيون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نيوز»، سايت بولتن‌نيوز در چند خبر جداگانه به تشريح علت دستگيری اين روزنامه‌نگاران پرداخته است.

اين سايت نوشته است: نسرين وزيری خبرنگار پارلمانی خبرگزاری ايلنا و از اعضای تحريريه سايت خبرآنلاين بازداشت شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همچنين خبرهای رسيده حاکی از آن است که بدرالسادات مفيدی دبير انجمن صنفی روزنامه‌نگاران، و مرتضی کاظميان يادداشت نويس روزنامه‌های اصلاح‌طلب نيز از ديگر روزنامه نگارانی هستند که به دليل آشوب افکنی و راهبری رسانه ای اغتشاشات دستگير شده اند.

وزيری متولد ۱۳۶۰ و فارغ التحصيل دانشکده وابسته به انجمن صنفی روزنامه نگاران بود که در سابقه خود خبرنگار پارلمانی روزنامه شرق، خبرگزاری ايلنا، اعتماد ملی و روزنامه اقبال و نشريه چشم انداز را نيز دارد. وی عضو انجمن صنفی روزنامه نگاران بود که به از نزديکان نهضت غيرقانونی آزادی به شمار می رود. وی که حضور چشمگيری در اغتشاشات اخير داشته است چندی قبل در مصاحبه ای که از سوی ابراهيم يزدی منتشر کرده بود محورهای انحرافی و ضد نظامی چون استبدادی خواندن نظام و زير سوال بردن قانون اساسی را در رسانه های مختلف منتشر کرده بود.

گفتنی است که مسعود آقايی همسر بدرالسادات مفيدی که از عناصر ملی مذهبی به شمار رفته و در تمامی اغتشاشات اخير حاضر شده و قسمت هايی را نيز هدايت می کرده است هم در زمره بازداشتی های اخير می باشد.

اين سايت همچنين در خبر ديگری نوشته است:کيوان مهرگان از اعضای تحريريه روزنامه اعتماد پس از آنکه به اخطارهای مسئولان کشور درباره خودداری از تفرقه افکنی و تحريک مردم به شورش و التهاب آفرينی بی توجهی کرده و نقش مهمی در رهبری رسانه‌ای جريان موسوم به سبز و تحريک دانشجويان و جوانان به اغتشاش و بی حرمتی نسبت به مقدسات ايفا می کرد توسط ماموران دستگير و تحويل مراجع قانونی شد. وی در روزهای اخير به عنوان ليدر بخش عمده ای از جريان اطلاع رسانی تحريف شده و هدف دار در جهت تحريک اقشار مختلف به خصوص جوانان و به خيابان کشيدن آنان فعاليت می کرد.

بنا بر اين گزارش، مهرگان که متولد ۱۳۵۸ اسلام آباد است در کنار فعاليت های رسانه ای خود از کسانی بود که تلاش های پيدا و پنهان بسياری برای طرح جدايی کردستان از ايران و دامن زدن به مسائل قومی در ميان کردها انجام داده بود.

اين در حالی است که وی به عنوان عضو اصلی پويش دعوت از خاتمی در ايام انتخابات رکن اصلی بسياری از شبهه افکنی ها و جريان سازی های رسانه ای عليه نهادهای انقلاب را بر عهده داشت.

بولتن‌نيوز همچنين در خبر تحليلی ديگری نوشت: هرچند فهميدن اينکه رسانه های معاند نقش بسيار پررنگی در دامن زدن به ناآرامی ها دارند چندان مشکل نبود اما اطلاع از جزئيات حساب شده و طرح های گام به گام جريان موسوم به سبز برای برهم زدن نظم عمومی و ضربه زدن به کيان اسلامی نياز به رصد دقيق تر رسانه ها و بازوهای اطلاع رسانی اين جريان داشت که پس از ماه ها تلاش و جستجو مشخص شد که بخش رسانه ای جريان فتنه اصلی ترين مرکز هماهنگی و نقشه ريزی برای ناآرام کردن فضای کشور می باشد و از همين رو زير ذره بين قرار گرفتن کسانی چون عمادالدين باقی و ماشاء الله شمس الواعظين خط دهی اين افراد را در التهاب آفرينی و متشنج کردن فضای سياسی کشور مشخص تر کرد.

شمس الواعظين که شب پيش از اغتشاشات روز عاشورا طی مصاحبه ای با شبکه ضد ايرانی العربيه صراحتا از مواضع ضد ملی خود پرده برداشته بود در حالی بامداد سه شنبه دستگير و تحويل مراجع قانونی شد که در سابقه خود مواردی از اين دست که در همسويی با رسانه های بيگانه به ساز مخالف زدن با اصول نظام اسلامی برخواسته است در کارنامه وی بسيار ديده می شود.

عملکرد شمس الواعظين در تحريک اهانت گران به مقدسات در روز عاشورا و نيز ارتباط مستقيم وی با سرويس های خبری خارج از کشور و شبکه هايی چون بی بی سی فارسی از مسائلی است که در نهايت به بازداشت وی انجاميد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016