دوشنبه 14 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تذکر دوباره معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد به روزنامه‌ اعتماد، کلمه

در قسمت‌هايی از مطلب روزنامه اعتماد، اقدام جامعه مدرسين حوزه علميه قم در سلب شرايط مرجعيت آقای شيخ يوسف صانعی «جديد و نگران‌کننده» ناميده شده است.


کلمه: اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد پيرو درج مطلبی با عنوان «آيا مرجعيت سلب کردنی است» در صفحات اول و دوم شماره ‌۲۱۴۱ روز ۱۳ ديماه روزنامه اعتماد، به اين روزنامه تذکر کتبی داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش کلمه روابط عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی اعلام کرد: در قسمت‌هايی از مطلب روزنامه اعتماد، اقدام جامعه مدرسين حوزه علميه قم در سلب شرايط مرجعيت آقای شيخ يوسف صانعی «جديد و نگران‌کننده» ناميده شده است.

در اين تذکر آمده است: «مطلب بر اساس بند ۱۱ ماده ۶ قانون مطبوعات که «پخش شايعات و مطالب خلاف واقع» را غير مجاز می‌داند، خلاف قانون مطبوعات است؛ زيرا اولا در موارد مشابه اين اقدام سابقه روشنی دارد و ثانيا «جامعه مدرسين حوزه علميه قم» از منظر امام خمينی (ره) چنين توصيف شده است: “مگر همان‌ها (جامعه مدرسين) نبودند که در کوران مبارزه حکم به غيرقانونی بودن سلطنت دادند؟ مگر همان‌ها نبودند که وقتی يک روحانی به ظاهر در منصب مرجعيت از اسلام و انقلاب فاصله گرفت او را به مردم معرفی کردند؟ اگر خدای ناکرده اين‌ها شکسته شوند، چه نيرويی جای آن‌ها را خواهد گرفت؟ و آيا ايادی استکبار، روحانی‌نماهايی را که تا حد مرجعيت تقويت نموده است، فرد ديگری را بر حوزه‌ها حاکم نمی‌کنند؟” (صحيفه نور جلد ۲۱ صفحه ۲۸۷) بر اين اساس مطلب روزنامه شما در تخريب جايگاه «جامعه مدرسين» به مقابله با ديدگاه امام خمينی پرداخته است».

بر اساس اين گزارش در پايان همين مطلب روزنامه آمده است: « بايد ديد که اقدام جامعه مدرسين …. چه واکنشی در ميان فقها، علماء و نيز مقلدان و محافل مذهبی خواهد داشت»، اين جمله تفرقه‌انگيز که تقابل ساير حوزيان و محافل مذهبی با جامعه مدرسين را دنبال می‌کند، از يک طرف با بند ج ماده ۲ رسالت مطبوعات در تعارض است و از طرف ديگر تخلف از بندهای ۴ و ۵ ماده ۶ قانون مطبوعات می‌باشد که « ايجاد اختلاف مابين اقشار جامعه» و نيز «تحريص و تشويق افراد و گروه‌ها به ارتکاب اعمالی عليه امنيت، حيثيت و منافع جمهوری اسلامی ايران در داخل يا خارج» را مجاز نمی‌داند. لذا ضمن تذکر کتبی به آن روزنامه پرهيز از استمرار قانون‌شکنی، شايعه‌پراکنی و حمايت از قانون‌شکنان را موکدا به شما يادآوری می‌نمايد.

بر اساس اعلام معاونت امور مطبوعاتی ارشاد روزنامه‌های ابتکار، آرمان‌ روابط عمومی، کارون و روزان هم به دليل ارتکاب تخلفات قانونی در همين روز تذکر کتبی گرفتند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016