دوشنبه 14 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

برنار کوشنر، وزير امورخارجۀ فرانسه: رد اولتيماتوم ايران و انتقاد از سرکوب معترضان، راديو بين المللی فرانسه

فواد روستائی - برنار کوشنر، وزير امورخارجۀ فرانسه، در مصاحبه ای با راديوتلويزيون لوکزامبورگ ( (RTL) گفت "رژيم ايران" از سوی افراد "بسيار مصمم، شماری از شخصيت های مذهبی و سلسله مراتب روحانيت خود شيعيان" تهديد می شود.

وزيرامورخارجۀ فرانسه افزود آيندۀ ايران نه يک امر بين المللی بلکه يک امر داخلی است. وزير امور خارجۀ فرانسه با وجود اين اعتراف کرد که نميداند سرانجام چالش و مخالفتی که رژيم جمهوری اسلامی با آن روبروست چه سرانجامی خواهد بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزير امورخارجۀ فرانسه گفت اگر درست تشخيص داده باشد اکثريت روحانيون شيعه با اين رژيم موافق نيستند.

برنار کوشنر هم چنين گفت سرکوب مخالفان شديد است و بايد اين سرکوب را به ويژه با توجه به اين نکته که تظاهرکنندگان بی سلاح با گلوله، بازداشت ها و احکام مرگ روبروهستند محکوم کرد.

وزير امورخارجۀ فرانسه، در اين مصاحبه به مسألۀ هسته ای ايران نيز پرداخت و به ويژه در مورد اولتيماتوم اخير تهران به غربی ها گفت که فرانسه اولتيماتوم يک ماهۀ جمهوری اسلامی ايران به کشورهای گروه (١+٥) را رد می کند.

وزير امورخارجۀ فرانسه افزود اين گروه (١+٥) نيست که بايد آن چه را که ايران می خواهد تحميل کند بپذيزد.

منوچهر متکی، وزير امورخارجۀ جمهوری اسلامی ايران، در روز شنبه اعلام کرده بود که غربی ها يک ماه مهلت دارند تا شرايط تهران برای مبادلۀ اورانيوم غنی شده را بپذيزند. متکی ضمن تأکيد بر اين نکته که اين يک اولتيماتوم است به غربی ها هشدار داده بود که در غير اين صورت ايران خود سوخت مورد نياز رآکتور تحقيقاتی تهران ( اورانيوم غنی شده به ميزان نزديک به ٢٠٪) را توليد خواهد کرد.

در ماه اکتبر گذشته، آژانس بين المللی انرژی اتمی به ايران پيشنهاد کرد اورانيوم غنی شده به ميزان نزديک به ٥٪ خود را به روسيه بدهد تا پس از غنی شدن به ميزان نزديک به ٢٠٪ در روسيه و تبديل شدن به ميلۀ سوخت در فرانسه به ايران بازگردانده شود. پيشنهادی که تا کنون به گونه ای که از سوی آژانس مطرح شده مورد قبول ايران قرار نگرفته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016