سه شنبه 15 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هيلاری کلينتون و تهديد ايران به مجازات های جديد، راديو بين المللی فرانسه

فواد روستائی - هيلاری کلينتون، وزير امور خارجۀ امريکا، در روز دوشنبه در واشنگتن گفت هدف مجازات ها و تحريم های جمهوری اسلامی ايران اعمال فشار بر دولت و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای پايان دادن به فعاليت های "حساس" هسته ای ايران بدون آسيب زدن به مردم است.

خانم کلينتون افزود آمريکا از مدتی پيش گفتگو و رايزنی با متحدان خود و نيز کشورهای هم عقيده با امريکا را برای اعمال اين فشار ها و مجازات ها آغاز کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هيلاری کلينتون که در کنار شيخ حامد بن جاسم آل ثانی، نخست وزير قطر، در يک کنفرانس مطبوعاتی سخن می گفت افزود هدف آمريکا اعمال فشار بر دولت تهران و به ويژه عناصری از سپاه پاسداران بدون در رنج قرار دادن ملت ايران است چرا که اين ملت شايستۀ وضعيتی بهنر از وضعيت کنونی خويش است.

همزمان با اين اظهارات خانم کلينتون، بيل برتون- يکی از سخنگويان کاخ سفيد- نيز به نوبۀ خود گفت چنانچه ايران در ارتباط با فعاليت های هسته ای خود تصميم به همکاری با جامعۀ بين المللی بگيرد راه برای مذاکره و گفتگو همچنان باز است. بيل برتون افزود آمريکا اقدامات لازم را برای وادار کردن تهران به بازگشت بر سر ميز مذاکره به عمل خواهد آورد.

وزير امورخارجۀ امريکا يادآور شد که دولت متبوع او تا کنون از به کار گيری واژۀ "ضرب الاجل" خودداری کرده است تا باب مذاکره و گفتگو با تهران کماکان باز بماند اما بر اين نکته نيز تاکيد شده است که واشنگتن نمی تواند تا ابد در انتظار باقی بماند.

هيلاری کلينتون در بخش ديگری از سخنان خود به سرکوب اعتراض های مردم از سوی دولت جمهوری اسلامی ايران پرداخت و گفت آمريکا از بروز نشانه های تشديد يک سرکوب بيرحمانۀ روزافزون مردمی که برای ابراز عقايدی متفاوت با ديدگاه های دولت دست به تظاهرات می زنند عميقاً نگران است. وزير امورخارجۀ امريکا بلافاصله بر همبستگی خود با تظاهرات مسالمت آميز مردم ايران تأکيد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016