سه شنبه 15 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

۳ روز تحريم امتحانات: لغو بيش از ۴۰ امتحان پايان ترم در دانشگاه پلی تکنيک، اميرکبير

حرکت اعتراضی دانشجويان پلی تکنيک در تحريم امتحانات پايان ترم برای حمايت از ۱۲ همکلاسی دربندشان، روز دوشنبه نيز ادامه يافت.

به گزارش خبرنامه اميرکبير دانشجويان دانشگاه اميرکبير از روز شنبه ۱۲ دی ماه برای اعلام حمايت از ۱۲ دانشجوی دربند اين دانشگاه اعلام کردند در امتحانات پايان ترم شرکت نمی کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تا پايان روز دوشنبه بيش از ۴۰ امتحان پايان ترم توسط دانشجويان لغو شده است. در دانشکده عمران ۸ امتحان، دانشکده فيزيک ۶ امتحان، دانشکده شيمی ۵ امتحان، دانشکده مهندسی پزشکی ۳ امتحان، دانشکده مکانيک ۴ امتحان، دانشکده معدن و متالورژی ۴ امتحان، دانشکده کامپيوتر ۳ امتحان، دانشکده نساجی ۲ امتحان، دانشکده برق ۱ امتحان و دانشکده کشتی سازی ۱ امتحان تاکنون لغو شده است.

در اين مدت مسئولين دانشگاه از هر ابزاری برای فشار بر دانشجويان معترض استفاده کرده اند. ۱۵ دانشجو در روز اول امتحانات به کميته انضباطی احضار شدند. پس از آن در روز يکشنبه هنگامی که تحريم امتحانات ادامه پيدا کرد، حراست دانشگاه وارد عمل شد و با تماس تلفنی تعدادی از دانشجويان را به دفتر حراست احضار کرد. اين در حالی است که اصولا حراست دانشگاه از نظر قانونی حق احضار کردن دانشجويان را ندارد. باقری معاون حراست، به دانشجويان احضار شده گفته است که بايد خود را به دفتر پيگيری وزارت اطلاعات معرفی کنند.

هنگامی که تهديدها و احضارهای حراست و ارجاع دانشجويان به دفتر پيگيری نيز با بی اعتنايی و عدم مراجعه دانشجويان مواجه شد، عليرضا رهايی رييس انتصابی و بی کفايت دانشگاه به اداره کل آموزش دستور داد تا در پرتال آموزشی دانشجويانی که در امتحانات شرکت نکرده اند فورا نمره صفر درج شود. در ضمن به دستور شخص رهايی، پرتال آموزشی دانشجويان به روی اساتيد دانشگاه بسته شده و نمرات صفر نيز بدون اطلاع اساتيد و مستقيما توسط اداره آموزش کل دانشگاه در پرتال آموزشی دانشجويان ثبت شده است. اين اقدام غيرقانونی و توهين آميز رهايی موجب خشم و اعتراض اساتيد و گسترش حمايت آن ها از دانشجويان شده است.

نکته جالب در مورد تحريم امتحانات، استقبال و حضور تعداد زيادی از دانشجويان ورودی جديد دانشگاه در اين حرکت است.

گفتنی است با وجود گسترش فشارها و تهديدها، تحريم امتحانات روز دوشنبه نيز ادامه داشت و قرار است در روزهای سه شنبه و چهارشنبه نيز ادامه يابد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016