جمعه 18 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اتومبيل مهدی کروبی هدف گلوله مهاجمان قرار گرفت، سحام نيوز

حضرت آيت الله کروبی دبير کل حزب اعتماد ملی که شب گذشته به دعوت حجت الاسلام قوامی نماينده سابق قزوين و رييس کمسيون قضايی دوره ششم مجلس شورای اسلامی، جهت شرکت در مراسم عزاداری، وارد شهر قزوين شده بود،متاسفانه با نيروهای اجير شده از جانب بسيج و سپاه مواجه می گردد. ايشان برای استراحتی کوتاه و اقامه نماز به منزل يکی از اقوام آقای قوامی ميروند در اين هنگام جمعيتی بالغ بر پانصد نفر که از پايگاهای بسيج شهر قزوين و روستاهای اطراف با مينی بوس جمع آوری شده بودند محل اقامت آقای کروبی را محاصره و اقدام به پرتاب سنگ و آجر می کنند که موجب شکسته شدن شيشه های محل اقامت و رعب وحشت مردم ميگردد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار سحام نيوز اين جمعيت اجير شده و مزدور در حالی که شعار و فحاشی عليه يار امام سر داده بودند در دفاع از ولايت فقيه شعارهايی همچون ”خونی که در رگ ماست هديه به رهبر ماست” ، ”اين همه لشگر آمده به عشق رهبر آمده” و “شهر مقدس ما جای منافقين نيست” رئيس مجلس دوره های سوم و ششم را منافق خطاب کردند.

اين در حالی بود که بسياری از نيروهای مهاجم مسلح بودند و آقای کروبی را تهديد به خارج شدن از منزل می کردند و نيروی انتظامی نمی توانست کمکی برای متفرق کردن نيروهای مزدور داشته باشد.

تلاش و گفتگوهای مسئولين شهر از جمله فرماندار محترم و مسئولين محترم نيروی انتظامی که در آنجا حضور داشتند اثری نداشت و کاملاً از آنها خائف و نگران بودند. بعد از گذشت نزديک به چهار ساعت با ورود و کمک نيروهای يگان وی‍‍ژه و پليس ضد شورش آقای کروبی برای امنيت صاحب خانه و همسايگان قزوين را به مقصد تهران ترک کردند و در حين خروج از منزل اتومبيل حامل ايشان و همراهان مورد حمله و تيراندازی قرار گرفت و شيشه های اتومبيل ايشان با توجه به ضد گلوله بودن آن ها شکست.

مهدی کروبی علت ترک خود را حفظ امنيت مردم ساکن در آنجا دانستند و بدنبال آن از معذوريت تيم حفاظت خود سخن به ميان آورد و افزود: محافظين من از اقدام مقابله به مثل معذور بودند چرا که اگر کادر حفاظت درگير می شد و يا تيراندازی می کردند برخلاف نيروهای آشوبگر که به راحتی وهيچ گونه نگرانی تيراندازی می کنند به دادگاه احضار و محاکمه می شدند و البته خدا می داند چرا سلاحی که بايد در راه دفاع از مردم و ميهن بکار برده شود، به روی مردم گشوده ميشود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016