سه شنبه 22 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بودجه بسيج بازهم بيشتر می شود، هم ميهن

سرتيپ محمد رضا نقدی فرناده سازمان بسيج برخی نمايندگان حامی دولت در جلسه روز سه شنبه مجلس پيشنهاد کردند در اصلاحيه بودجه سال ۸۸، برای حدود ۲ ماهی که به پايان سال جاری باقی مانده است ۱۰۰ ميليارد تومان ديگر به بودجه بسيج افزوده شود.

اين پيشنهاد از سوی محمد رضا کامران، نماينده اصفهان ارايه شد اما محمدرضا باهنر نايب رييس جملس که اداره جلسه سه شنبه را برعهده داشت آن را مغاير با آيين‌نامه دانست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


باهنر در عين حال قول افزايش بودجه سازمان بسيج در لايحه بودجه سال آينده را داد.

اين عمل باهنر موجب شد تا تعدادی از نمايندگان از جمله فاطمه آجرلو (نماينده کرج)، مهرداد لاهوتی، بهروز جعفری (نماينده سميرم) و احمدی‌بيغش نسبت به اين مساله به رئيس جلسه تذکر دهند.

فاطمه آجرلو در تذکر خود خطاب به باهنر گفت: متاسفانه شما در اين زمينه گزينشی عمل کرديد و از برخی پيشنهادات با کمال تعجب به سرعت گذشتيد و نگذاشتيد نمايندگان نظر خود را اعلام کنند.

باهنر نايب‌رئيس مجلس در جواب او گفت: فکر می‌کنم اين سخن شما مبنی بر عدم آگاهی شما از آيين‌نامه باشد، بر اينکه بنده عنوان کردم پيشنهاد آقای کامران قابل طرح نيست و اين سخن به معنای موافق و مخالف با پيشنهاد نيست.

او افزود: در اين طرح مبالغ کاملا توزيع شده است و پيشنهادات ديگر همچون پيشنهاد آقای عباسپور برای آموزش عالی که می‌خواست مطرح شود، اجازه نداديم.

آجرلو مجددا در تذکری ديگر گفت: اين پيشنهادات کاملا کارشناسی شده است و کميسيون به آن رای داده است.

باهنر در پاسخ به اين تذکر و ديگر نمايندگانی که تذکری مشابه را مطرح کردند گفت: در هر صورت حساسيت شما قابل تقدير است اما اين پيشنهاد قابل طرح نبود و در آن زمان هم توضيح دادم که در بودجه سال ۸۹ برای ماموريت‌های بسيج مبالغ بيشتری در نظر خواهيم گرفت.

گفتنی است براساس قانون برنامه چهارم توسعه بايستی هر سال ۴۰۰ ميليارد تومان برای بسيج در نظر گرفته شود که در سال اول برنامه يعنی سال ۱۳۸۴، ۱۷۳ ميليارد تومان و در سال ۸۵ نيز مجدداً ۱۷۳ ميليارد تومان در نظر گرفته شده‌است.

بگفته فرمانده بسيج و نشريه «صبح صادق» ارگان دفتر سياسی سپاه بودجه اين نهاد در سال ۱۳۸۷ ۲۰۰٪ افزايش پيدا کرده و بصورت جداگانه از اين بودجه، ۵۰ ميليارد تومان نيز برای کمک به بسيجيان بيکار در نظر گرفته شده‌است.

در سال ۱۳۸۸ هم بر اساس اعلام نشريه برنامه ارگان معاونت برنامه ريزی و نظارت راهبردی رئيس جمهوری، بودجه بسيج ۴۵ ميليارد و ۲۳۸ ميليون تومان افزايش يافت.

همچنين در سال ۱۳۸۳ به منظور تامين منابع مالی و ارزی و رفع سريع مشکلات درمانی و خدماتی توانبخشی جانبازان و ايثارگران انقلاب اسلامی و تهيه تجهيزات و امکانات مورد نياز گردان‌های عاشورا و الزهرای بسيج معادل ۳۵۰ ميليون دلار از محل حساب ذخيره ارزی به بسيج اختصاص يافت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016