یکشنبه 11 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار احمدی‌مقدم: ۷۰ درصد اغتشاشگران روز عاشورا شناسايی شدند، ۳۰ نفر به اشتباه دستگير شده بودند، فارس

خبرگزاری فارس: فرمانده نيروی انتظامی از سران فتنه خواست اظهار پشيمانی کنند و اعلام کرد: با همکاری مردم و تلاش دستگاه‌های اطلاعاتی و امنيتی ۷۰ درصد اغتشاشگران روز عاشورا که تصاويرشان منتشر شده بود؛ شناسايی شدند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، سردار اسماعيل احمدی‌مقدم امروز درهمايش تخصصی معاونان و رؤسای پليس فرودگاه‌های کشور گفت: نظام اسلامی به هيچ کس و به هيچ قدرتی باج نمی‌دهد و سرسختانه در مقابل دشمن خواهد ايستاد هرچند دشمن با سلاح فريب و تهديد سعی در نفوذ دارد.
وی افزود: فتنه‌های اخير برای مردم به لحاظ ابهام‌آفرينی پيچيده‌تر از فتنه‌های انقلاب بود که اين فتنه‌ها شفاف‌تر بودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فرمانده ناجا اعلام کرد: چهره اصلی منافقان پس از قرار گرفتن در کنار دشمن رو شد و اين افراد خائن در بدترين شرايط کشور دشمن را همراهی کرده و خط شکن صدام شده بودند.
وی اظهار داشت: شمر در جنگ نهروان از ياران حضرت علی بود و در ۲۵ سال خانه‌نشينی آن حضرت ايشان را همراهی می‌کرد. شمر در ۳ فتنه بزرگ امامت حضرت علی(ع) اين امام را همراهی کرد اما در کربلا سرامام حسين را از تنش جدا کرد.
سردار احمدی مقدم تأکيد کرد: رمز اصلی پيروزی انقلاب و امام(ره) اين است که چيزی را جز خدا نمی‌بيند و با اتکا به قدرت خداوند است که به همه اهدافش رسيده است.
سردار احمدی مقدم افزود: توسعه فضای مجازی و تقويت جنگ روانی موجب شده تا دشمن خود را بزرگتر از آنچه هست نشان دهد اما شاخص‌های موجود نشان می‌دهد که قدرت‌های بزرگ در تمام عرصه‌ها در حال سقوط هستند.
وی در ادامه اظهار داشت: امروز که دشمن در اوج نيست عده‌ای در داخل به آنها آدرس می‌دهند که اقدامی اشتباه است.
فرمانده نيروی انتظامی گفت: سخت‌ترين امتحانات را در عرصه دفاع از انقلاب پشت سر گذاشته‌ايم و مشکلی نمی‌تواند خللی در ادامه انقلاب به وجود بياورد.
سردار احمدی مقدم افزود: پيش از اين برای نسل سوم موضوعاتی مانند جنگ، انقلاب و امام به خوبی درک نمی‌شد اما فتنه‌های اخير اين موضوعات را برای جوانان نسل سوم باورپذير کرد.
وی اظهار داشت: پيش از اين نسل سوم بحث توهم توطئه را پذيرفته بود و به خيلی از مسائل باور نداشت اما حوادث اخير نشان داد که توطئه عليه انقلاب توهم نيست و موضوع را برای نسل سوم روشن ساخت.
فرمانده نيروی انتظامی گفت: ابعاد فتنه‌های اخير به ويژه حوادث روز عاشورا مسائل را بسيار روشن کرد و بين معترضان و اغتشاشگران تفاوتها مشخص شد.

* در اغتشاشات عاشورا ۳۰ نفر به اشتباه دستگير شده بودند

فرمانده نيروی انتظامی گفت: به جز ۳۰ نفر از افرادی که در روز عاشورا به اشتباه دستگير شده بودند باقی دستگيرشدگان اغتشاشگران سازمان يافته‌ای هستند که ادامه تحقيقات، ابعاد اين حادثه را روشن‌تر می‌کند.
وی اظهار داشت: برخی از اين اغتشاشگران شبکه‌های ۵۰ نفره را تشکيل داده بودند و با سرويس‌های اطلاعاتی بيگانه ارتباط مستقيم داشتند. خوشبختانه مستندات کاملی در اين زمينه به دست آمده است که اگر دستگاه قضايی مصلحت بداند منتشر خواهد شد.

*۷۰درصد اغتشاشگران عاشورا شناسايی شدند

فرمانده نيروی انتظامی اعلام کرد: با همکاری مردم و تلاش دستگاه‌های اطلاعاتی و امنيتی ۷۰ درصداغتشاشگرانی که تصاويرشان منتشر شده بود، شناسايی شدند.
سردار احمدی مقدم گفت: حوادث اخير با وجود ريزش‌هايی که به همراه داشت، موجب رويش‌های فراوانی شد و بلوغ مردم را به موجب شد.
وی اظهار داشت: بحرانها با توجه به ساختار نظام خللی ايجاد نکرده و نظام مقدس جمهوری اسلامی از اين بحرانها عبور خواهد کرد.
فرمانده نيروی انتظامی افزود: دشمن از هدفش که براندازی است دست کشيده و ديگر توان اجرايی کردن اين هدف را ندارد فقط از اين به بعد هدفش ايجاد مزاحمت است.
سردار احمدی مقدم اضافه کرد: در حوادث روز عاشورا با استفاده از موبايل های دوربين‌دار سعی در بزرگنمايی حوادث داشتند و با گرفتن کلوزآپ و ديگر تکنيک‌های فيلم‌برداری قصد داشتند تعداد اغتشاشگران را فراوان جلوه دهند.
وی اظهار داشت: اما در روز عاشورا ۵۰ ميليون ايرانی در حال عزاداری بودند که دشمنان اين ۵۰ ميليون نفر را نشان ندادند اما اغتشاش عده‌ای را بزرگ‌نمايی کردند.
فرمانده ناجا گفت: انقلاب ما زنده، تازه و شاداب است و با انقلاب‌های کمونيستی تفاوت بسيار دارد و اين انقلاب به انقلاب حضرت مهدی (عج) پيوند خواهد خورد.
سردار احمدی مقدم گفت: اسلاميت با خواست مردم در ايران مستقر شده و مردم اسلام را به عنوان مشی سياسی کشور انتخاب کردند و مردم اسلام را به صورت گزينشی انتخاب نکردند.
وی اظهار داشت: دو محور اسلاميت و جمهوريت نظام غيرقابل کتمان است اما در اغتشاشات اخير سعی داشتند دو محور اصلی نظام را تهی کرده و از آن عبور کنند.
سردار احمدی مقدم خطاب به سران فتنه اظهار داشت: اشتباه قابل پذيرش است و می‌توانند اظهار پشيمانی کرده و اقدامات گذشته خود را جبران کنند.
فرمانده نيروی انتظامی در ادامه افزود: هرچند برخی از اشتباهات اين افراد قابل جبران نيست اما با اختيارات ولی فقيه می‌توان از بخشی از اشتباهات گذشت کرد فقط کافی است به دامان ولايت بازگردند.

* هماهنگی بين دستگاه‌ها در فرودگاه‌های کشور بايد موجب همُ‌افزايی شود

فرمانده نيروی انتظامی در ادامه اعلام کرد: قطعاً جايی مثل فرودگاه‌ها از حيث تعداد و تنوع دستگاه‌های دست اندرکار در کل کشور نداريم. فرودگاه‌ها پرشمارترين تعددها و تکثرها را به خود اختصاص داده است.
وی اظهار داشت: هماهنگی در اين صنعت بسيار سخت است و دربحث امنيت نيز چندين سازمان حضور دارند.
فرمانده نيروی انتظامی گفت: اما با يک سيستم نرم افزاری می‌توان موجب هم افزايی شد و بدون هرگونه ناهماهنگی و مشکل بهترين خدمات را ارائه داد.
سردار احمدی مقدم گفت: رشد ۲۸ درصدی تقاضای سفر در ايران که به قولی خدمات لوکس به شمار می‌رود نشان از رشد اجتماعی در ايران دارد.
فرمانده نيروی انتظامی اعلام کرد: با اينکه می‌گويند صنعت هوايی لوکس است اما اميدوارم توپولف‌ها جزء اين صنعت لوکس به شمار نروند.
وی اظهار داشت: در شرايط فعلی تحت فشار دشمن هستيم و مردم هم اين موضوع را درک می‌کنند. تحريم هوايی دشمن ادعاهای واهی بشردوستانه آنان را به خوبی نشان می‌دهد.
سردار احمدی مقدم با اشاره به شعار تغيير اوباما گفت: ‌اين تغيير فقط تغيير لهجه و حرف زدن بود اما همچنان شاهد يک دست آهنی هستيم که يک دستکش مخملی بر روی آن کشيده شده است. اتفاقات اخير به خوبی نشان داد که همه اين شعارها يک دروغ بود.
فرمانده نيروی انتظامی اعلام کرد: نيروی انتظامی با تشکيل پليس فرودگاه‌های کشور مديريت يکپارچه‌ای را تشکيل داد تا خدمات و شرايط بهتری را فراهم کند.

* فرودگاه‌ها ويترين نظام هستند

فرمانده نيروی انتظامی اظهار داشت: به دليل رفت و آمد مسافران خارجی به فرودگاه‌های کشور فرودگاه‌ها ويترين نظام هستند و پليس فرودگاه بايد مؤدب، حرفه‌ای و خوش ظاهر باشد تا معرف شخصيت و فرهنگ والای ايرانيان شود.
فرمانده ناجا گفت: فرودگاه‌ها گلوگاه‌های کشور محسوب می‌شوند و اقدامات برنامه‌ريزی شده در حد امسال آبروی کشور را خريد.
سردار احمدی مقدم تأکيد کرد: در سال ۸۹ تمام فرودگاه‌های کشور تجهيز خواهد شد و بازرسی‌ها با استفاده از تکنولوژی و ابزارهای الکترونيکی انجام می‌شود تا مردم احساس وهن نکنند.
سردار احمدی مقدم گفت: قانون گرايی و رعايت شئون اخلاقی بايد در فرودگاه‌ها رعايت شود و عده‌ای فکر نکنند که فرودگاه جايی خارج از کشور است و تابع قوانين داخلی نيست.
فرمانده ناجا گفت: نبايد يک ويترين ناپسند در کشور به وجود بيايد و هنجارشکنان از اين موضوع سوء استفاده نکنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016