سه شنبه 13 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دبيرکل موتلفه: حمايت سران فرقه سبز از معدومين مجرم، مباشرت در جرايم آن‌هاست، ايرنا

دبيرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: اينکه دو تن از سران فرقه سبز نسبت به مجازات محاربين اعتراض کنند حمايت از معدومين مجرم، نوعی مباشرت در جرايم آنهاست.

به گزارش ايرنا به نقل از روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، محمدنبی حبيبی که در پايان نشست دبيران اين حزب سخن می‌گفت با اشاره به ايام الله دهه فجر افزود: دهه پربرکت فجر فرصتی برای به نمايش درآمدن قدرت نرم انقلاب اسلامی عليه استکبار جهانی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی اظهار داشت: راهپيمايی ۲۲ بهمن امسال با شکوه‌تر و با عظمت‌تر از هر سال برگزار خواهد شد و پيام‌های ويژه مردم به سران استکبار در مورد مقاومت و پايداری انقلاب در همين راهپيمايی صادر خواهد شد.
دبير کل حزب موتلفه اسلامی در مورد پيام‌های ويژه راهپيمايی امسال تاکيد کرد: مردم با حضور خود در راهپيمايی امسال عشق و پايبندی بدون قيد و شرط خود را به رهبری معظم انقلاب نشان خواهند داد و با امام خمينی(ره) بنيانگذار جمهوری اسلامی تجديد پيمان خواهند کرد.
وی افزود: مردم عزم خود را برای پيشرفت کشور و برداشتن موانع آن نشان خواهند داد و مطالبات خود را در مورد بسط عدالت علوی در جامعه مطرح خواهند کرد.
حبيبی با اشاره به جايگاه انقلاب اسلامی در منطقه و جهان بيان داشت: جهش ايران به سمت قدرت اول در منطقه يک امر اجتناب ناپذير است، بدون شک وحدت ملی و انسجام اسلامی در تثبيت چنين موقعيتی حرف اول را می‌زند.
وی ادامه داد: ايران تنها کشوری است که طی سه دهه گذشته در برابر استکبار جهانی ايستاد و طرح‌های استعماری در منطقه به ويژه در مورد سرنوشت مردم مظلوم فلسطين را وتو کرد.

**رهبر انقلاب در پاسداری از ميراث امام خمينی(ره) شجاعانه و امانت‌دارانه عمل کرده‌اند

دبير کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به دو دهه رهبری آيت الله العظمی خامنه‌ای پس از ارتحال حضرت امام خمينی (ره) تصريح کرد: دوران رهبری آيت الله العظمی خامنه‌ای را بايد دوران تثبيت و استمرار حکومت الهی در جمهوری اسلامی نام نهاد و انصافاً معظم له در پاسداری از ميراث امام خمينی(ره) شجاعانه، مدبرانه و امانت‌دارانه عمل کرده‌اند.
حبيبی چالش هسته‌ای ايران و قدرت‌های بزرگ را يک بازی برای توقف پيشرفت جمهوری اسلامی ايران تلقی کرد و اظهار داشت: خوشبختانه دولت و ملت در برابر زياده‌خواهی‌های غرب ايستاد و اجازه نداد آنها در مسائل داخلی کشورمان دخالت کنند.
وی با اشاره به پايان يافتن مهلت ايران به غرب در خصوص خريد يا معاوضه سوخت ۲۰ درصد گفت: مساله خريد يا معاوضه سوخت ۲۰درصد امتحانی برای غربی‌ها جهت راست آزمايی بود، معلوم شد آنها حتی برای مصارف پزشکی هم مايل نيستند ايران از فناوری صلح آميز هسته‌ای بهره‌ای داشته باشد، ما بايد با استظهار از عنايت خداوند دست بر روی زانوی خود گذاشته و به همت دانشمندان مسلمان و متعهد ايرانی دلگرم باشيم.
دبير کل حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: اميدواريم همانطور که رئيس جمهوری از پيش خبر دادند در ايام الله دهه فجر ما يکی ديگر از قله های پيشرفت در زمينه فناوری هسته‌ای را فتح کنيم به گونه‌ای که ديگر نيازی به مبادله سوخت برای تامين راکتور تهران را نداشته باشيم.

**نظام هرگز فريب تاکتيک های سران فتنه را نمی خورد

حبيبی در بخش ديگری از اين گفت‌وگو در خصوص واکنش فرقه سبز در مجازات محاربين خاطر نشان کرد: حکم محاربه در اسلام مشخص است، اينکه دو تن از سران فرقه سبز نسبت به مجازات محاربين اعتراض کنند حمايت از معدومين مجرم، نوعی مباشرت در جرايم آنهاست، ما در زيارت عاشورا می خوانيم که هر آن کس به قتل اباعبدالله الحسين (ع)حمايت دارد مشمول لعن ياران امام حسين (ع) است.
وی افزود: آيا آنها با اين حمايت می خواهند بگويند که خودشان هم در مسير معارضه و محاربه قرار دارند؟ ما تا کنون به آنها توصيه کرده ايم که مرز خود را با منافقين و سلطنت طلب‌ها و مخالفان نظام مشخص کنيد و اکنون هم همين توصيه را داريم.
دبير کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اعتراف منافقين و سلطنت طلب‌ها مبنی بر اعمال خشونت، ترور و براندازی در دادگاه تصريح کرد: ما انتظاری جز خشونت از سوی منافقين و سلطنت طلب‌ها نداريم اما اينهايی که از منافقين و سلطنت طلب‌ها دفاع می کنند بايد به اين سئوال پاسخ بدهند آيا دفاع از آنها يعنی «اعتدال» اگر اعتدال اين است پس خشونت چيست؟
حبيبی در مورد شرارت منافقين و سلطنت طلب‌ها در روز عاشورا گفت: روز عاشورا فجايعی در تهران رخ داد که مردم هرگز فراموش نمی کنند، تظاهرات ميليونی و خودجوش مردم در نهم دی ماه واکنش جدی در برابر اين شرارت‌ها بود، سران فتنه نبايد اين واکنش را ناديده بگيرند و حرف‌هايی بزنند که مردم آنها را در راهپيمايی ۲۲ بهمن دوباره مخاطب قرار دهند و حرف آخر خود را بزنند؛ سران فتنه دنبال آرامش و اعتدال نيستند، نظام هرگز فريب تاکتيک های آنها را نمی خورد.
حبيبی با اشاره به ديدگاه حزب موتلفه اسلامی در خصوص بودجه سال آينده بيان داشت: حزب در خصوص بودجه به ويژه در مورد بند ۴ لايحه پيشنهادی، پيشنهاد مشخص دارد که انشاءالله به نمايندگان ارائه خواهد کرد. اميدواريم مجلس و دولت در يک فضای صميمی بتوانند بودجه ای کم نقص تر ارائه دهند.
وی افزود: با شفاف سازی درآمد نفت و هدفمند کردن يارانه ها وقت آن است که يک رديف درآمدی تحت عنوان انفال در بودجه سال آينده ديده شود.
وی ادامه داد: با احيای اصل ۴۵ قانون اساسی و پرهيز از نقض اصل ۵۳ قانون اساسی در قانون بودجه سال آينده يک گام اساسی به سوی شفاف سازی برداشته خواهد شد.
حبيبی همچنين در پاسخ به سوالی در خصوص اجلاس لندن و تغيير مشی غرب در منطقه گفت: اينکه آمريکايی‌ها تمايل به بازگشت حزب بعث در عراق پيدا کنند و در افغانستان ناتو بدنبال کنار آمدن با طالبان باشد فلسفه اشغال اين کشور را بيش از پيش آشکار می کند و حقيقت سلطه طلبی و ماهيت غارتگری آنان نمايان می شود،آنها به آشوب و ناآرامی در اين دو کشور نياز دارند تا حضور اشغالگرانه خود را توجيه کنند به همين دليل ايران در اين اجلاس شرکت نکرد.
دبير کل حزب موتلفه اسلامی در پايان ضمن عرض تسليت به مناسبت فرارسيدن اربعين حسينی عليه السلام توفيقات همه مردم را در بزرگداشت اين روز بزرگ از خداوند متعال خواستار شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016