چهارشنبه 14 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هشدار عفو بين‌الملل درباره ادامه اعدام‌ معترضان، راديو زمانه

سازمان عفو بين‌الملل با انتشار بيانيه‌ای، از مقام‌های جمهوری اسلامی خواست اجرای حکم ۹ نفری که به اتهام «محاربه» به اعدام محکوم شده‌اند را متوقف کنند.
ابراهيم رئيسی، معاون اول قوه قضائيه از اعدام قريب‌الوقوع ۹ تن از بازداشت‌شدگان حوادث پس از انتخابات به اتهام «محاربه» خبر داده است.
رئيسی گفته که اين افراد در جريان «آشوب‌های اخير» دستگير شده‌اند و «هر کدام به يکی از جريان‌های ضد انقلاب مرتبط بوده و با انگيزه نفاق و براندازی نظام در اغتشاشات حضور يافته‌اند.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


قوه قضائيه ايران، پنجشنبه هفته گذشته، محمدرضا علی‌زمانی و آرش رحمانی را به اتهام «محاربه» از طريق شرکت در ناآرامی‌های پس از انتخابات اعدام کرد.
دادسرای تهران، ۱۶ تن از بازداشت‌شدگان حوادث پس از انتخابات را به «محاربه» متهم کرده که برای ۱۱ تن از آنها حکم اعدام صادر شده است.
عفو بين‌الملل در اين بيانيه نوشته است که مقام‌های ايران قصد دارند اين ۹ نفر را پيش از فرارسيدن سالگرد انقلاب ايران در ۲۲ بهمن ماه اعدام کنند.
حسيبه حاج سهراوی، معاون خاورميانه و آفريقای شمالی اين سازمان در اين بيانيه، صدور احکام اعدام برای بازداشت‌شدگان را «ناعادلانه» دانسته و افروده که آنها از دسترسی به وکيل محروم بوده و برخی از اين افراد، برای اعتراف، «تحت فشار» قرار داشته‌اند.
وی همچنين اجرای حکم اعدام در ملاعام را «غيرانسانی و بی‌رحمانه» خواند که بر روی شاهدان و به خصوص خانواده شخص محکوم به اعدام، تاثير ويرانگری می‌گذارد.
بر اساس اين بيانيه، ناصر عبدالحسنی و رضا کاظمی، دو تن از ۹ نفری هستند که قرار است به زودی اعدام شوند. هويت هفت نفر ديگر هنوز اعلام نشده است.
درجريان اعتراض‌های پس از انتخابات رياست جمهوری ۲۲ خرداد ايران، بيش از ۵۰۰۰ نفر دستگير و ده‌ها نفر کشته شدند.
شمار بسياری نيز دادگاهی و برخی به حبس‌های طولانی مدت محکوم شده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016