پنجشنبه 15 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تجمع مردم ساعت ۹ صبح جمعه (فردا) برمزار شهيدان سبز برگزار می شود، جرس

ـ فردا اربعين شهيدان عاشورای خونين؛ بهشت زهرا سبز می شود

شبکه جنبش راه سبز(جرس): سبزها در چهارمين روز دهه فجر سبز، جمعه ۱۶ بهمن، مصادف با اربعين حسينی و چهلم شهادت مظلومانه تعدادی از هموطنانمان در عاشورای خونين در بهشت زهرا تجمع می کنند.

برای بزرگداشت اين روز و به ياد شهدای عاشورايی جنبش سبز در سومين طرح همصدايی، از ايرانيان معترض به کشتار هموطنانمان از مردم دعوت شده است که رأس ساعت ۹ بامداد روز جمعه ۱۶ بهمن در بهشت زهرای تهران و مزار شهدای جنبش سبز حضور يابند و با قرائت فاتحه و اهدای گل و حضور خود موجبات شادی بيشتر ارواح شهدايمان و تسلی خاطر بازماندگان را فراهم آورند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ندای سبز در هم صدايی با مردم ايران از همگان دعوت کرده است تا با حضور بر مزار شهيد سيد علی موسوی ، خواهرزاده مهندس ميرحسين موسوی، واقع در رديف ۳۸ قطعه ۹ و مزار شهدای خرداد و عاشورای ۱۳۸۸ در قطعات ۲۵۷ و ۳۰۲ بهشت زهرای تهران محل مناسبی برای حضور سبزها و عرض تسليت به رهبر جنبش و خانواده ديگر شهدای عاشورايی جنبش سبز است.

در سايت ندای سبز آمده است که اين طرح نيز همچون ديگر طرح‌های هم‌صدايی، آرام و قانونی است و بی‌هزينه برگزار شدن آن مستلزم همراهی و همکاری کليه شرکت‌کنندگان است. نفس حضور پرشمار حاميان جنبش سبز بر مزار اين شهدا ما را به مقصود رهنون می‌شود و نيازی به سر دادن شعار و هر گونه عمل اعتراضی ديگر که موجب برانگيخته شدن حساسيت حاکمان ناعادل و قانون‌گريز می‌شود نيست.

ندای سبز تاکيد کرده است: برای پيشگيری از ممانعت انتظامات بهشت زهرا از ورود سبزها به بهشت زهرا هم مناسب است از حمل نشانه‌های سبز در ماشين و پوشش خود پيش از ورود به بهشت زهرا و رسيدن به قطعه ۹ خودداری کنيد. با توجه به مصادف بودن چهلم شهدای عاشورای تهران با اربعين حسينی و با عنايت به تلاش مخالفان جنبش سبز در بی‌توجه نشان دادن سبزها به عرف مذهبی از کليه شرکت‌کنندگان در اين برنامه خواهشمنديم همچون سبزهای مذهبی در پوشش و رفتار خود آداب و شئونات و عرف مناسب ايام عزاداری حضرت اباعبدالله را رعايت کنند.

در اين نوشته بر پوشيدن رنگ سياه، استفاده از شال و دستبند سبز و تهيه و توزيع حلوا، خرما و ديگر نذری‌های آراسته با رنگ سبز و سياه برای برگزاری باشکوه‌تر و زيباتر اين طرح توصيه شده است.

از سوی ديگر در ديگر شهرها هم حضور حاميان جنبش سبز بر مزار شهدای جنبش سبز يا شهدای انقلاب اسلامی آن شهر در همين روز و ساعت (۹ صبح اربعين حسينی) مايه همبستگی بيشتر سبزهای شهر و شادی روح شهدای جنبش خواهد بود. در برنامه‌های عزاداری سالار شهيدان(ع) در طول روز و شب اربعين در سطح کشور نيز می‌توان با قرائت فاتحه و توزيع نذورات سبزها ياد شهدای جنبش سبز را گرامی داشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016