یکشنبه 18 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اطلاعيه وزارت اطلاعات درباره بازداشت هفت شهروند ايرانی و واکنش راديو فردا، راديو فردا

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی در اطلاعيه‌ای با اعلام دستگيری هفت نفر از کسانی که آنها را «مرتبطين تشکيلاتی شبکه‌های ماهواره‌ای ضدانقلاب و رسانه‌های صهيونيستی» خوانده است، مدعی شد که دستگيرشدگان با راديو فردا در ارتباط بوده‌اند.

در اطلاعيه وزارت اطلاعات که در خبرگزاری‌های مختلف ايران منعکس شده است، نامی از دستگيرشدگان به ميان نيامده، اما افراد دستگير شده متهم شده‌اند که آموزش‌هايی در زمينه «شيوه‌های مختلف براندازی نرم شامل ايجاد اخلال در نظم و امنيت عمومی، شايعه‌سازی و ساير اقدامات خرابکارانه» ديده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين اطلاعيه افزوده است که دستگيرشدگان «در جريان اغتشاشات پس از انتخابات به‌ويژه عاشورا نقش عمده‌ای در جمع‌آوری و ارسال اخبار به خارج و تحريک آشوبگران داشتند.»

وزارت اطلاعات همچنين مدعی شده است که دستگير شدگان همچنين متهم شده‌اند که «قرار بود بعد از اجرای برنامه مشابه در روز ۲۲ بهمن، از کشور خارج و به آمريکايی‌ها ملحق شوند.»

اين اطلاعيه همچنين افراد دستگير شده را از «مرتبطين راديو فردا» خوانده و مدعی شده است که اين افراد دوره‌های مختلف گزينش و آموزش را در دوبی و استانبول گذرانده و عده‌ای از آنها هم به استخدام رسمی سازمان جاسوسی آمريکا در آمده‌اند.

انتساب اين اتهام به دستگيرشدگان در حالی است که راديو فردا هيچ خبرنگاری در ايران ندارد و اين رسانه تا کنون اقدام به برگزاری هيچ دوره آموزشی نکرده و اساساً برگزاری دوره‌های آموزشی در اساسنامه اين رسانه پيش‌بينی نشده است.

پيش از اين هم نهادهای امنيتی و قضايی جمهوری اسلامی با انتساب مواردی چون جاسوسی به روزنامه‌نگاران و فعالان سياسی و مدنی محدوديت‌هايی را در زمينه فعاليت آنان ايجاد کرده بودند.

آرمان مستوفی، مدير راديو فردا، در گفت ‌و گو با اين رسانه ضمن رد اتهامات وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ايران، موارد طرح شده در اطلاعيه اين وزارتخانه را مشابه اتهاماتی ارزيابی کرد که در ماه‌های اخير متوجه شمار ديگری از روزنامه‌نگاران و فعالان سياسی و مدنی شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016