دوشنبه 19 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازداشت ۱۴ تن از دانشجويان دانشگاه اميرکبير، ندای سبز آزادی

ندای سبز آزادی: در ادامه فشارهای نيروهای امنيتی در آستانه ۲۲ بهمن، بر دانشجويان دانشگاه صنعتی اميرکبير (پلی تکنيک تهران) بيش از ۱۴ تن از دانشجويان اين دانشگاه بازداشت شده اند.

براساس گزارش ندای سبز آزادی نيروهای امنيتی در طی هفته گذشته، ۵ نفر از دانشجويان دانشگاه را با احضاريه تلفنی که توسط حراست دانشگاه انجام می شد، به دفتر پيگيری وزارت اطلاعات فرستاده اند که همگی اين دانشجويان بازداشت شدند و از ابتدای هفته تنها يکی از دانشجويان با خانواده خود تماس گرفته و از حضور خود در زندان اوين خبر داده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تا اين لحظه از محل نگهداری ساير دانشجويان اطلاعی در دست نيست.

در ادامه اين پروژه نيروهای امنيتی شش نفر ديگر از دانشجويان را نيز با تماس تلفنی حراست دانشگاه به دفتر پيگيری احضار کردند که تا امروز خبری از بازگشت آنان در دست نيست. نکته بسيار مهم در اين احضارها اين مسئله است که اکثر دانشجويان احضار شده دانشجوی فعال سياسی در سطح دانشگاه نبودند و حتی به کميته انضباطی نيز فراخوانده نشده بودند.

از سوی ديگر از طرف دادسرای عمومی و انقلاب تهران با ۱۰ نفر از دانشجويان دانشگاه تماس گرفته شده و در اقدامی غير قانونی آنها را به دادسرا احضار کرده اند و اين در شرايطی است که با دهها نفر ديگر از دانشجويان اين دانشگاه نيز تماس گرفته شده و آنها را تهديد به بازداشت در صورت حضور در تجمعات آينده کرده اند.

اين حالی است که بيش از ۶۰ تن از اساتيد دانشگاه در نامه ای خواستار پايان فشار های بی مورد بر دانشجويان شده بودند که رئيس دانشگاه اميرکبير نيز قول پيگيری و توقف اين اقدامات را به اساتيد داد و اساتيد نيز براساس اين قول نامه خود را منتشر ننمودند.

براساس گزارش رسيده به ندای سبز آزادی دانشگاه اميرکبير شرايطی ناگواری طی می کند و فضای امنيتی و سختی را در آستانه ۲۲ بهمن تحمل می کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016