چهارشنبه 5 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازداشت امير شيبانی فعال دانشجويی در مشهد، رهانا

امير شيبانی فعال دانشجويی مشهد برای چهارمين بار پس از انتخابات بازداشت شد.

رهانا: در هفت ماه گذشته بارها امير شيبانی به دادگاه انقلاب ، ستاد خبری اداره اطلاعات و ديگر نهاد های امنيتی مشهد احضار و بازجويی شده است و ماموران امنيتی و انتظامی مشهد بارها به منزل پدری وی مراجعه کرده‌اند. به گفته خانواده اين فعال دانشجويی شهر مشهد وی بارها در بازداشتگاه های کوی پليس ، اطلاعات ناجا و اطلاعات سپاه مشهد مورد ضرب و شتم شديد قرار گرفته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين فعال دانشجويی ۲۱ ساله مشهدی هم اکنون در زندان وکيل آباد مشهد زندانی است. امير شيبانی در سال گذشته نيز به مدت دو هفته در اداره اطلاعات مشهد بازداشت شده بود. شيبانی ابتدا در پی اعتراضات مردم مشهد به کودتا انتخاباتی ۲۲ خرداد در روز ۱۵ مرداد بازداشت و روز بعد از آن آزادشده بود. وی سپس در روز ۲۳ شهريور ماه گذشته هنگام دعوت مردم برای شرکت در راهپيمايی روز قدس بازداشت و پس از ده روز بازداشت در سلول انفرادی در بازداشتگاه های اداره اطلاعات و کوی پليس مشهد، يکم مهر آزاد شده بود.

امير شيبانی روز ۱۸ آذر نيز به علت شرکت در برنامه تريبون آزاد روز دانشجو دانشگاه فردوسی مشهد که با مجوز قانونی مسئولان دانشگاه برگزار شده بود ، بار ديگر بازداشت شد. وی که به علت شرکت در يک برنامه مجوز دار دانشجويی به صورت کاملا غير قانونی بازداشت شده بود پس از گذراندن دو هفته بازداشت در سلول انفرادی با قرار وثيقه آزاد شد.

در آخرين مورد بازداشت غير قانونی امير شيبانی ، وی در روز هفتم بهمن ماه به دادگاه انقلاب مشهد احضار و به بدون آنکه هيچ جرمی مرتکب شده باشد ، به بازداشتگاه نامعلوم اطلاعات سپاه مشهد منتقل شد.

شيبانی تا ۲۸ بهمن ماه سال جاری بدون هيچگونه ملاقاتی و بدون آنکه خانواده اش از علت و مکان بازداشت تنها پسرشان مطلع باشند در سلول انفرادی بازداشتگاه نامعلوم اطلاعات سپاه زندانی بود و پس از آن به زندان وکيل آباد شهر مشهد منتقل شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016