شنبه 15 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حکم محاربه برای محمد ملکی، احمد زيدآبادی هم چنان در بند زندانيان عادی محکوم به اعدام است، ايلنا

آخرين وضعيت مفيدی، زيدآبادی و باستانی

ايلنا:يک وکيل دادگستری آخرين وضعيت موکلان خود را تشريح کرد.
محمد شريف در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا در خصوص آخرين وضعيت پرونده بدرالسادات مفيدی گفت: با توجه به ملاقات‌هايی که خانواده وی با ايشان داشته و پيگيری‌های به عمل آمده توسط وکلا، به نظر می‌رسد از زمانی‌که ايشان به بند عمومی منتقل شدند تاکنون بازجويی مجددی در مورد اتهامات انتسابی به وی به عمل نيامده و بر اين اساس علی‌الاصول تحقيقات مقدماتی خاتمه يافته شمرده می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين وکيل دادگستری ادامه داد:در خصوص تبديل قرار موکلم تاکنون اقدامی صورت نگرفته و اينجانب و خانواده ايشان در انتظار اتخاذ تصميم قضايی جهت تبديل قرار به سر می‌بريم و اميدوارم طبق رويه معمول پرونده اتهامی ايشان تا زمان رسيدگی در دادگاه به تبديل قرار مناسب منتهی شود.
شريف که وکالت احمد زيد آبادی و مسعود باستانی را بر عهده دارد در خصوص پرونده‌های آنها نيز اظهار داشت: امروز طی مراجعه‌ای به دادگستری تلاش کردم جهت پرونده‌های زيدآبادی و مسعود باستانی با رياست دادگستری استان ملاقات داشته باشم که اين امر تحقق نيافت.
وکيل زيد آبادی افزود: اميدوارم با توجه به اينکه محل نگهداری موکلم در بندی است که تمامی محبوسين به لحاظ اتهامات عادی محکوميت يافته‌اند و بخش قابل توجهی از آنان منتظر اجرای حکم اعدام هستند امکان تبديل محل تبديل حبس زيدآبادی مهيا شود.
وی درباره پرونده محمد ملکی که رياست دانشگاه تهران در دولت موقت بر عهده داشت با اعلام اينکه موکلش در هفته گذشته با قرار کفالت يک ميليارد ريالی آزاد شده است گفت: طبق کيفرخواست صادره موکلم به اتهام ارتباط با يکی از سازمان‌های غيرقانونی و به استناد ماده ۱۸۶ قانون مجازات اسلامی به محاربه متهم شده است.
وی اتهام ديگر ملکی را توهين به امام خمينی، مقام معظم رهبری و تبليغ عليه نظام عنوان کرد و ادامه داد: وقت رسيدگی به پرونده موکلم ۲۴ فروردين ماه سال آينده اعلام شده که با توجه به وخامت وضع جسمانی موکلم اميدوارم در روز اعلام شده جهت رسيدگی قادر به حضور در دادگاه شود.
وی در پايان درخصوص پرونده شيوا نظر آهاری گفت: اقدامات لازم جهت تبديل قرار صورت گرفته که تاکنون به کوچک‌ترين نتيجه‌ای منتهی نشده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016