دوشنبه 2 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تيراندازی نيروهای دولتی سوريه به کُردها در جشن نوروز: سه کشته و چهل و يک نفر زخمی، سايت "حمايت از کُردهای سوريه"

در جريان برپايی جشن نوروز در شهر رقا در غرب کردستان (سوريه) دو مرد جوان و يک دختر بچه‌ی کُرد کشته و چهل و يک نفر زخمی شدند که حال دو تن از آنان وخيم گزارش شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مردم در خارج شهر منطقه‌ای را برای برگزاری جشن، برپا کردن آتش و رقص و پايکوبی تزئين کرده بودند. هنوز ۱۵ دقيقه از شروع جشن نگذشته بود که نيروهای سرکوب حکومت بعثی سوريه به اين مراسم حمله‌ور شدند و بدون هيچ‌گونه اخطار قبلی و هشداری به سوی مردم آتش مستقيم گشودند. از ترس دستگيری ها مردم زخمی‌ها را به بيمارستان‌ها نبرده اند. نيروهای حکومتی، مردمی را که برای پيدا کردن بستگان‌شان به بيمارستان‌ها مراجعه کرده اند دستگير کرده است و در بيمارستان‌ها جو امنيتی فوق‌العاده‌ای حاکم است.
قتل عام وحشيانه‌ی کُردها در سوريه که برای برگزاری نوروز آمده بودند مردم را شُکه کرده است.چرا خون کُردها اين‌قدر ارزان است؟! چرا به اين آسانی به روی کُردها آتش گشوده می‌شود؟! در سال ۲۰۰۸، در شهر قاميشلو ۳ کُرد در جريان مراسم نوروزی به دست رژيم سوريه کشته شدند. چرا رژيم بعث سوريه در برابر کُردها دست به تفنگ می‌برد و آن‌ها را به رگبار می‌بندد؟!

ترجمه با تخليص و تصرف: بوف

لينک اصل مطلب:
http://supportkurds.org/news/three-young-kurds-shot-dead-41-injured-at-a-newroz-event-in-syria/


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016