چهارشنبه 4 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيماری تعداد زيادی از زندانيان سياسی و عادی به دليل آلودگی شديد آب آشاميدنی، فعالين حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارشات رسيده به فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران، آلودگی شديد آب آشاميدنی در زندان گوهردشت کرج باعث بيمار شدن تعداد زيادی از زندانيان سياسی و عادی شده است.
تعداد زيادی از زندانيان سياسی و عادی بدليل آلودگيهای شديد آب در چند هفته اخير دچار بيماريهای مختلفی شده اند.گفته می شود که در بند ۴ زندان گوهردشت کرج نزديک به ۴۰ در صد زندانيان بيمار می باشند. زندانيان سياسی که در اثر آلودگی آب آشاميدنی بيمار هستند عبارتند از : صالح کهندل،هود يازرلو،ميثاق يزدان نژاد و رضا جوشن می باشند.آنها دچار عوارضی مانند ؛اسهال،سردرد شديد، ضعف و يک حالتی همانند آنفولانزا می باشند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


از طرفی ديگر بهداری زندان با استدلال اينکه ايام عيد است و بهداری زندان تعطيل می باشد و ما فقط بيماران اورژانسی را مداوا خواهيم کرد از درمان آنها خوداری می کنند. اين مسئله باعث شده است که بر شدت بيماری افزوده شود و همچنين تعداد بيشتری به اين بيماری مبتلا شوند.
عليرغم اينکه چند هفته از قطع مستمر آب و آلودگی شديد آن می گذرد اما هنوز علت اصلی قطع و آلودگی آن را به زندانيان اعلام نکرده اند . گفته می شود علت اصلی، ورود آب فاضلاب به آب آشاميدنی زندانيان می باشد.
تمرکز چند برابر زندانيان در هر بند خطر گسترش اين بيماری و تبديل شدن آن به يک تهديد جدی عليه جان زندانيان وجود دارد.
آلودگی شديد و قطع مستمر آب در تمامی بندهای زندان گوهردشت کرج باعث شده که نه تنها امکان نوشيدن آب را از زندانيان تا حد زيادی سلب کند بلکه امکانات اوليه بهداشتی را از آنها بگيرد.
فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران،ناچار کردن زندانيان بی دفاع برای نوشيدن آب آلوده که تا به حال منجر به بيماری تعداد زيادی از آنها شده را به عنوان يک عمل غير انسانی محکوم می کند و از کميسر عالی حقوق بشر و ساير مراجع بين المللی خواستار ارجاع پرونده نقض حقوق بشر اين رژيم به شورای امنيت سازمان ملل متحد است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016