شنبه 28 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار نقدی: ناوهای هواپيمابر آمريکا لگنی بيش نيست، امروز که بسيج قوی‌تر شده، آمريکا ضعيف‌تر شده است، ايسنا

ـ تهديدهای آمريکا صدايی است که از مرده بلند می‌شود


رييس سازمان بسيج مستضعفين با بيان اين که " آمادگی بسيج در حد اعلا است" گفت: تهديدهای آمريکا صدايی است که از مرده بلند می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) سردار محمدرضا نقدی در حاشيه سيزدهمين جشنواره تجليل از دانش آموزان مبتکر بسيجی در جمع خبرنگاران افزود: ناوهای هواپيمابر آمريکا لگنی بيش نيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: آمريکا در گذشته قوی‌تر بود ولی نتوانست در رابطه با تهديدهای خود کاری انجام دهد، امروز که بسيج قوی تر شده، آمريکا نيز ضعيف‌تر شده است.

وی با بيان اين‌که " ما همه پيشرفت‌های خود را مديون ايثار و شهادت هستيم" اظهار کرد: قصد داريم متن درس‌ها را با فرهنگ ايثار و شهادت مانوس کنيم و در اين راستا در حال انجام کار مشترکی با آموزش و پرورش هستيم و برای اين منظور از دروس آمادگی دفاعی شروع کرده‌ايم.

به گزارش ايسنا رييس سازمان بسيج مستضعفين هم‌چنين در سخنرانی خود در اين مراسم با تاکيد بر اين‌که " علم را بايد با تقوا پيش برد" گفت: علم بدون تقوا جز خطر و ضرر برای بشريت نيست و در واقع علمی است که می‌شود بمب اتم و بر سر مردم هيروشيما می‌ريزد و يا بمب شيميايی می‌شود و به حلبچه می‌ريزد.

نقدی خطاب به دانش آموزان اظهار کرد: آن‌چه شما را در رسيدن به شکستن مرزهای دانش و توليد علوم جديد موفق می‌کند ارتباط مستحکم با خداست.

وی با اشاره به موفقيت‌های دانش‌آموزان مبتکر و خلاق گفت: برخی موفقيت‌هايی که امروز دانش‌آموزان را به آن‌ها نايل می‌شوند، تا چند سال پيش نيز حتی يک مهندس، اديب يا پزشک ايرانی نمی‌توانست به آن‌ها دست يابد. همه اين‌ها را مرهون خودباوری و اعتماد به نفس هستيم؛ خودباوری که امام و شهدا به ما دادند. امام(ره) به ما آموخت که خود را باور کنيم و بدانيم که می‌توانيم کارهای بزرگی انجام دهيم. شهدا نيز به ما اين مساله را به خوبی آموختند و با دست خالی در مقابل دشمن ايستادگی کردند.

وی اظهار کرد: قوانين اساسی کشورها از بسياری از معارف و ارزش‌هايی که در قانون اساسی ما وجود دارد تهی هستند. نظام ما تنها نظامی است که برای رهبرش شرط دانشمندی وجود دارد و برای انتخاب رهبر يا رييس‌جمهور ديگر کشورها چنين شرطی وجود ندارد اين يعنی ملت ايران می‌گويد که من يک ملت هوشمند هستم و زير بار حرف هر کسی نمی روم. پس رهبرمان بايد هم دانشمند و هم پاک و منزه باشد و اين می‌شود نظريه ولايت فقيه؛ اين در حالی است که بسياری از سران کشورهای دنيا قاچاقچی ، شرور و بی‌علم هستند.

رييس سازمان بسيج مستضعفين با بيان اين‌که " امروز وقتی به نوجوانان موفق‌مان نگاه می‌کنيم يقين پيدا می‌کنيم که يک آينده تابناک، روشن و درخشان در انتظار ماست" افزود: شکستن مرزهای دانش از سوی دانشمندان بزرگ در اغلب موارد از دوران جوانی اين دانشمندان اتفاق افتاده است و به ندرت کسی توانسته است در سنين بالا چنين کاری انجام دهد؛ بنابراين نوجوانان و جوانان ما بايد اين فرصت را مغتنم بشمارند.

وی اظهار کرد: امروز بشريت در آستانه تخريب کامل محيط زيست خود قرار گرفته است و ما در آستانه از بين رفتن انرژی‌های فسيلی هستيم و در نتيجه نياز است که به انرژی‌های نو پرداخته شود. البته بايد توجه داشته باشيم که مسيری را طی نکنيم که علم ما ابزار زورگويی شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016