چهارشنبه 1 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روز: مراسم تدفين حميده خيرآبادی (نادره) تحت مراقبت های شديد امنيتی نيروهای دولتی برگزار شد

حميده خيرآبادی تنها بود
دفن مادر سينما در محاصره ماموران امنيتی

پرستو سپهری - پيکر حميده خيرآبادی (نادره)، بازيگر سرشناس سينمای ايران ديروزدر محاصره ماموران امنيتی دفن شد. نمايندگان وزارت اطلاعات که بلافاصله بعد از انتقال "مادر سينمای ايران" به بيمارستان در آنجاحضور يافته بودند، مانع از تشييع جنازه شدند و بافشار به خانواده نادره از آنها خواستند او هر چه سريعتر و درسکوت به خاک سپرده شود.

به گزارش خبرنگاران "روز" در تهران تهران، خانم نادره که مدتها بود بعلت اعتراض به وضعيت هنرمندان از حضور در فيلم ها و سريال ها خود داری می کرد، سه روز قبل بعلت نارسائی قلبی به بيمارستان رسالت انتقال يافت. او که۸۶ سال داشت، ظهر روز دوشنبه بهبودی يافت و به خانه رفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نادره که بيش از ۱۶۰ اثر سينمائی در کارنامه خود دارد، آماده می شد تا روز سه شنبه صبح فعاليت خود را از سر بگيرد و سر صحنه مجموعه تلويزيونی "زمين انسان ها" به کارگردانی ابوالحسن داودی حاضر شود، اما اجل مهلتش نداد و اوساعت ۹ شب بعلت سکته مغزی درگذشت. پيکر نادره بلافاصله به بيمارستان انتقال يافت اما ساعتی بعد ماموران امنيتی در بيمارستان حاضر شدندو از خانواده خانم خيرآبادی، به وِيژه دخترش ثرياقاسمی ـ بازيگر سرشناس سينمای ايران- خواستند فقط نزديکترين افراد را مطلع سازند و باسرعت هرچه تمامتر مراسم کفن و دفن را به انجام برسانند.

به اين ترتيب وقتی هنرمندانی که ازمرگ وی باخبر شده بودند در ساعت ده و نيم صبح ـ سه شنبه- به قطعه ۶۶ بهشت زهرا رسيدند، آنجا را در محاصره نيروهای بسيجی ديدند.

افراد يگان ويژه بسيح که برای کنترل بهشت زهرا دراين گورستان مستقر شده است، لباس فرم پلنگی به تن داشتند؛ همان لباسی که در طول چند ماه پس از انتخابات و در جريان سرکوب اعتراضات مردمی از تن آنها بيرون نيامده است.

مراسم تدفين نادره که در ميان تعجب حاضران در قطعه هنرمندان هم به خاک سپرده نشد؛در سکوت کامل خبری و تحت مراقبت های شديد امنيتی نيروهای دولتی برگزار شد.

خانم نادره در آثار شاخصی چون "رضا موتوری- مسعود کيميايی"، "اجاره‌نشين‌ها وبانو ـ داريوش مهرجويی"، "مادر- علی حاتمی" و "هنرپيشه- محسن مخملباف" حضور داشته است.

در مراسم تدفين اين هنرمند سرشناس سينمای ايران علاوه بر فرزندش، ثريا قاسمی، ابوالحسن داودی، بيتا منصوری، علی نصيريان، عسل بديعی، امير محمد زند، مصطفی احمديان، صدرالدين شجره، مائده طهماسبی، مهری شيرازی وتعداد معدودی از بستگان وهمسايگان وی حضور داشتند.

به گزارش خبرنگار روز تعداد ماموران گارد ويژه در خاکسپاری نادره بيش از آشنايان و بستگان وی بود.ماموران که از حضور ديگر مراجعين به قطعه جلوگيری به عمل می آوردند، بلافاصله بعد از دفن جنازه خانم خيرآبادی از حاضرين خواستند محل راترک کنند.

تنها بعد از پايان مراسم بود که خبر فوت "مادرسينمای ايران" از طريق رسانه های جمعی جمهوری اسلامی به اطلاع مردم رسانده شد.محدوديت در مراسم تشييع جنازه و دفن هنرمندان از آغاز سال جديد و به عنوان بخشی از "طرح امنيت اجتماعی" در دستور کار قرار گرفته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016