یکشنبه 5 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جواد لاریجانی: محکمه ویژه رسیدگی به امور قضایی ایرانیان خارج از کشور تشکیل شود، مهر

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با اشاره به تضییع حقوق شهروندان ایرانی در خارج از کشور، بر تشکیل محکمه ویژه رسیدگی به امور قضایی ایرانیان خارج از کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر محمد جواد لاریجانی عصر امروز (شنبه) در اولین نشست هم اندیشی کارگروه قضایی و حقوقی ایرانیان خارج از کشور گفت: ایجاد شورای عالی ایرانیان خارج از کشور و تشکیل کارگروههای تخصصی امری واجب و ضروری بود ولی در عین حال قوانین قضایی و اجرایی کشور در مورد مسائل حقوقی و شهروندی ایرانیان خارج نشین نیاز به ترمیم دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی گفت: برخی از کشورها مانند کانادا به حقوق و قوانین ایران احترام نگذاشته و شهروندان ایرانیان را خود محاکمه می کنند و برخی دیگر قوانین خاص خودشان را دارند که باید بر اساس قوانین کشورها حقوق شهروندی ایرانیان پیگیری شود.

مشاور ارشد رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه بسیاری از نخبگان، اندیشمندان و متخصصان ایرانی در خارج از کشور زندگی می کنند، گفت: اگر به دانشجویی که با دادن وثیقه برای ادامه تحصیل به خارج از کشور رفته و ساکن شده بگوییم بخشیده می شوی ظلم به شهروندی است که به سربازی رفته است و اگر بگوییم وثیقه شما را اجرا می گذاریم شخص دیگر به کشور باز نمی گردد.

وی افزود: این مشکل نیازمند تاسیس محکمه ویژه و تخصصی برای رسیدگی به امور حقوقی ایرانیان خارج از کشور چه در زمینه وثیقه دانشجویی و امور قضایی و حقوقی دیگر است.

وی گفت: متاسفانه با تعویض فرهنگ اسلام ستیزی در غرب به حقوق و اموال ایرانیان تعرض می شود که کارگروه حقوقی باید در این مورد هم تدبیر ویژه ای اندیشیده و از حقوق شهروندان ایرانی در خارج از کشور دفاع کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016