جمعه 17 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارشی از شکنجه های طاقت فرسا عليه جعفر کاظمی زندانی سياسی محکوم به اعدام، فعالين حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارشات رسيده به "فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران"،شکنجه های طاقت فرسا و غير انسانی که عليه زندانی سياسی محکوم به اعدام جعفر کاظمی برای وادار کردن او به مصاحبه تلويزيونی توسط بازجويان وزارت اطلاعات در بند ۲۰۹ زندان اوين بکار برده شد.
زندانی سياسی محکوم به اعدام جعفر کاظمی ۴۷ ساله متاهل و دارای ۲ فرزند می باشد. شغل او ليتوگراف است و ليتوگرافی تمامی کتب درسی و جزوارت دانشگاه امير کبير درشرکت خصوصی خود به عهده داشت او همچنين در چند سال گذشته چاپ کتب درسی را در اين دانشگاه و ساير موسسات را به عهده داشت. زندانی سياسی جعفر کاظمی روز ۲۷ شهريور در حالی که در ماشين آژانس برای بازگرداند همسرش که در مسافرت بسر می برد عازم سفر بود. در ميدان ۷ حوض توسط ۴ ماشين مامورين وزارت اطلاعات متوقف شد و او را از ماشين با ضرب وشتم خارج کردند .مامورين وزارت اطلاعات همچنين راننده آژانس را زير مشت و لگد و باتون خود در خيابان قرار دادند. در حالی که آقای کاظمی به آنها می گفت اين رانند آژانس است چرا او را می زنيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


زندانی سياسی محکوم به مرک به سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ منتقل می شود ۳ روز اول تحت شديد ترين شکنجه های جسمی و روحی قرار داشت و اين شکنجه های وحشيانه به مدت ۷۴ روز ادامه يافت که در اثر آن آقای کاظمی دچار کاهش وزن شديد شد و آثار شکنجه بر سر و صورت و اندام او عيان بود و همچنين دچار خونريزی از ناحيه فک و بينی بود. اما بازجويان وزارت اطلاعات در شرايطی که بدنش زخمی و دچار خونريزی بود از مداوی وی خوداری می کردند و با بازجوئيها و شکنجه ادامه می دادند. بازجويان وزارت اطلاعات وقتی که به خواسته خود دست نيافتند او را تهديد کردند که در صورت عدم شرکت در مصاحبه تلويزيونی فرزند و همسر او را دستگير و به بند ۲۰۹ خواهند آورد و در مقابل چشمانت آنها را شکنجه خواهيم کرد. ولی آقای کاظمی از پذيرفتن خواسته های جنايتکارانه آنها خوداری کرد. پس از ۷۴ روز در سلولهای انفرادی زندان اوين او را به بند ۳۵۰ زندان اوين منتقل کردند.
پس از اعتراضات گسترده مردم ايران در روز عاشورا مجددا سراغ او آمدند و او را تحت فشار قرار دادند که بايد در مصاحبه تلويزيونی شرکت کند و اعلام کند که در روز عاشورا دستگير شده است و گفته های بازجويان وزارت اطلاعات را در مقابل دوربين تکرار کند. در غير اين صورت اين بار همسر و فرزندش را دستگير و به زندان اوين منتقل خواهند کردو آنها را در مقابل چشمانش شکنجه خواهند داد.
او به مدت چندين ساعت تحت شديدترين شکنجه های جسمی قرار گرفت و در اثر اين شکنجه ها حداقل ۲ دندان وی شکسته شد و بينی و کتف او آسيب جدی ديد.زندانی سياسی جعفر کاظمی به آنها می گويد هر آنچه را می خواهيد می توانيد انجام دهيد ولی حاضر به تکرار گفته های شما در مقابل دوربين نيستم الا اينکه واقعيتها را بيان خواهم کرد.شکنجه های وحشيانه و غير انسانی بدليل حضور فرزند او که در قرارگاه اشرف در عراق می باشد و اين را بارها علوی به وی يادآوری کرده است
زندانی سياسی جعفر کاظمی توسط سربازجوی وزارت اطلاعات با نام مستعار علوی مورد بازجوئی و تحت شکنجه های وحشيانه جسمی و روحی قرار گرفت. بازجوعلوی با مشت و لگد به سر و صورت آقای کاظمی می کوبيد که باعث شگسته شدن تعدادی از دندانها و بينی وی گرديد. سربازجوی وزارت اطلاعات در اوين در شکنجه جسمی و روحی و تهديد عليه صدها نفر از فرزندان پاک و آزاده ايران زمين نقش دارد.اين جنايتکار عليه بشريت در بازجوئيها برای تحت فشار روحی قرار دادن دختران و زنان از رفتارهای غير اخلاقی عليه آنها بکار می برد.او در درنده خويی و جنايت هيچ مرزی را نمی شناسد.علوی جنايتکار عليه بشريت وقتی در مقابل پاسخ منفی زندانيان سياسی قرار می گيرد و شکنجه های جسمی و روحی او تاثير گذار نباشد به آنها می گويد چونکه حرف من را نمی پذيريد پس ضد نظام هستيد و من هم حکم محاربه و اعدام را برای شما صادر می کنم.
پرونده زندانی سياسی جعفر کاظمی به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب ارسال شد و توسط فردی بنام محمد مقيسه ای معروف به ناصريان از اعضای کمسيون مرگ قتل عام زندانيان سياسی در سال ۱۳۶۷ محاکمه شد.درپرونده آقای کاضمی هيچ دليل ومدرکی دال بر انجام عملی وجود ندارد. مقيسه ای بر مبنی اتهاماتی مانند ؛محاربه،تبليغ عليه نظام،اقدام عليه امنيت نظام،سازماندهی دانشجويان امير کبير،رفت و آمد خانوادگی با زندانيان سياسی سابق و موارد ديگر به اعدام محکوم کرد. محمد مقيسه ای نسبت به زندانيان سياسی سابق کينه ای عميق دارد و بارها اين را بيان کرده است . او به آنها می گويد: شما ها را بايد همان موقع اعدام می کرديم و اشتباه کرديم که چنين کاری را انجام نداديم . اين حکم توسط احمد زرگر رئيس شعبه ۳۶ تجديد نظردادگاه انقلاب مورد تاييد قرار گرفت.احمد زرگر از بازجويان دهۀ ۶۰ می باشد و خود او در شکنجه زندانيان سياسی شرکت داشته است. او در جريان اعتراضات اخير اکثر پرونده هايی که به وی ارجاع داده می شد حکم های سنگين تری نسبت به دادگاه بدوی صادر می کرد.
لازم به يادآوری است که زندانی سياسی جعفر کاظمی از زندانيان سياسی دهۀ ۱۳۶۰ می باشد او از سال ۱۳۶۰ تا اواخر سال ۱۳۶۹ در زندان بسر برد و تحت شکنجه های وحشيانه جسمی و روحی قرار داشت.
در آستانه خرداد ماه و گراميداشت روزهايی که در آنها جنايت عليه بشريت بصورت گسترده و به دستور عالی ترين مقامات اين رژيم که به صورت علنی اعلام گرديد و متعاقب آن با به گلوله بستن مردم در خيابانها، به قتل رساندن جوانان در زير شکنجه در اردوگاه مرگ کهريزک و ساير بازداشتگاهها و تجاوز سيستماتيک و سازماندهی شده جنسی به زندانيان سياسی در بازداشتگاهها و زندانهای اين رژيم عملی گرديد.مقامات رژيم در ترس و حراس از گراميداشت اين روزها حکم اعدام تعدادی از زندانيان سياسی را صادر و تاييد کرده اند و خطر جدی وجود دارد وقتی که در تنگنا قرار گيرند برای ايجاد رعب و وحشت اقدام به اجرای اين جنايت عليه بشريت نمايند.لذا لازم است که در مقابل صدور احکام اعدام و تاييد آنها اقدام به اعتراضات گسترده نماييم و طرح جنايتکارانه آنها را افشا و خنثی کنيم.
فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران،شکنجه جسمی و روحی،وادار کردن به تکرار گفته های بازجويان وزارت اطلاعات در مقابل دروبين و صدور حکم اعدام را محکوم می کند و از دبير کل ،کميسر عالی حقوق بشر ،گزارشگران ويژه دستگيريهای خودسرانه،شکنجه و اعدام سازمان ملل خواستار اقدامی عملی برای نجات جان ده ها زندانيان سياسی که حکم اعدام آنها صادر و مورد تاييد قرار گرفته است و هر لحظه امکان اجرای آن می رود،می باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016