سه شنبه 21 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خطر جان روزنامه‌نگاران زندانی در ايران را تهديد می کند، گزارشگران بدون مرز

«اعدام پنج زندانی سياسی در ايران نگرانی ما را در باره سرنوشت روزنامه‌نگاران زندانی بيشتر کرده است. روزنامه‌نگارانی که به شکل خودسرانه بازداشت و ناعادلانه به احکام سنگين محکوم شده‌اند، امروز بسياری از آنها بيمار و از حق درمان نيز محرومند. برخی ديگر که به شکل موقت آزاد شده‌اند، يا پيوسته از سوی نهادهای امنيتی احضار و بازجويی می‌شوند و از سوی بازجويان با تلفن مورد تهديد و آزار قرار می‌گيرند. سرکوب در ايران پايان نيافته است کميسر عالی حقوق بشر نبايد به سکوت ادامه دهد. گزارشگران ويژه سازمان ملل بايد به فوريت به ايران اعزام شوند.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وضعيت سلامت بسياری از روزنامه‌نگاران زندانی در خطر جدی است. عمادالدين باقی، بدرالسادات مفيدی، محبوبه کرمی، سعيد متين پور، هنگامه شهيدی و... نياز فوری به درمان دارند. به گفته خانواده‌های آنها عليرغم تائيد و توصيه پزشکان زندان اما مقامات وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران مانع اعزام روزنامه‌نگاران زندانی به بيمارستان می‌شوند. اين برخی از روزنامه‌نگاران زندانی در روزهای اخير از زندان اوين به زندان‌های ديگر انتقال داده شده‌اند.

از دو هفته پيش وزارت اطلاعات در سراسر کشور روزنامه‌نگاران را احضار و از آنها می‌خواهد تعهد نامه‌ای مبنی بر عدم شرکت و منتشر نکردن خبرهای راهپيمايی و تظاهرات‌‌های احتمالی در سالگرد انتخابات مورد اعتراض محمود احمدی‌نژاد، امضا کنند.

از سوی ديگر وضعيت روزنامه نگاران ايران روز به روز بدتر می شود. از خرداد ماه ١٣٨٨ بيش از ٢٠ نشريه توقيف يا تعطيلی شده‌اند، هم اکنون در ايران بيش از ٣٠٠٠ تن از کارکنان رسانه‌ها از حق کار محروم هستند. مديران رسانه‌ها تحت فشارهای پيدا و پنهان مقامات دولتی و امنيتی از استخدام و همکاری با روزنامه‌نگارانی که با روزنامه‌های اصلاح‌طلب همکاری می‌کرده‌اند و يا زندانی بوده اند پرهيز می‌کنند.

گزارش‌گران بدون مرز اعلام می‌کند : «دو دشمن آزادی مطبوعات در ايران ايت‌الله سيد علی خامنه‌ای و محمود احمدی‌نژاد با برقراری حکومت وحشت و ترور در ايران کشور را از روزنامه‌نگاران خود محروم کرده‌اند و حق دانستن را برای مردم ممنوع کرده‌اند.»

هنگامه شهيدی روزنامه‌نگار زندانی در تاريخ ١٨ ارديبهشت به شش زندان به اتهام " شرکت در تظاهرات غير قانونی،اقدام عليه امنيت ملی، و تبليغ عليه نظام" محکوم شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016