شنبه 25 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ده ها تن از دانشگاهيان در آمريکا و اروپا اعدام های اخير در ايران را محکوم کردند، جرس

جرس: دهها تن از اساتيد و روشنفکران در آمريکا و اروپا در بيانيه ای با محکوم کردن اعدام های اخير در ايران از سازمان های بين المللی و سازمان ملل متحد خواسته اند جمهوری اسلامی را در اعدام‌های دسته‌جمعی مخالفان سياسی مسئول و مقصر بشناسد.

به گزارش فردا، اين استادان دانشگاه و روشنفکران در بيانيه خود نوشته اند:« از دولت‌های جهان مصرانه می‌خواهيم تا تامين و رعايت حقوق بشر و کرامت انسانی را پيش‌شرط ضروری هر گونه مراوده با جمهوری اسلامی ايران قرار دهند».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نيکی کدی، دانشگاه کاليفرنيا، مهرزاد بروجردی، دانشگاه سيراکيوز، سهراب بهداد، دانشگاه دنيسون اوهايو، منصور معدل، دانشگاه ميشيگان، فرهاد نعمانی، دانشگاه آمريکايی در پاريس، ميثاق پارسا، دانشگاه دراتموث،نيره توحيدی، دانشگاه دولتی کاليفرنيا، عباس ميلانی، دانشگاه استانفورد، اکبر مهدی، مجتبی مهدوی، حسين کمالی، الهيار کنگرلو، حسين ضيايی، دانشگاه کاليفرنيا، و محمود کريمی حکاک، سييناکالج نيويورک، از جمله امضا کنندگان اين بيانيه هستند.

در اين بيانيه تصريح شده است:« کارنامه اين رژيم را در نقض حقوق بشر و قساوت در رفتار با نيروهای سياسی معارض را به صراحت محکوم می‌کنيم. اعتقاد راسخ خويش را به رعايت ضوابط حقوقی از مجاری مستقل در حق همه متهمان اعلام می‌داريم و بر لغو مجازات اعدام تاکيد می‌نماييم. به قوت باور داريم که شرکت لازم حل مشکلات کنونی در ايران، پرهيز از خشونت از همه طرف است».

روز يکشنبه قوه قضاييه ايران اعلام کرد فرزاد کمانگر، شيرين علم‌هويی، علی حيدريان، فرهاد وکيلی و مهدی اسلاميان، به اتهام آنچه که عضويت در گروه های ضد انقلاب خوانده شده، در زندان اوين اعدام شده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016