شنبه 25 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سوء قصد نافرجام به سيدمصطفی علوی، از زندانيان گوهردشت کرج، فعالين حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارشات رسيده به فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران،روز گذشته به زندانی سيد مصطفی علوی در بند ۶ سوء قصد شد که منجر به زخمی شدن شديد وی گرديد او در اثر ضربات چاقو از ناحیۀ سر وصورت دچار آسيب جدی گرديده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روز جمعه ۲۴ ارديبهشت ماه زندانی سيد مصطفی علوی حوالی ساعت ۱۶:۳۰ در حالی که مشغول نماز خوادند در سلول خود در بند ۶ زندان گوهردشت بود توسط يک فرد ناشناسی از پشت سر مورد تهاجم قرار گرفت و ضربه ای شديد به سر او وارد کرد در اثر اين ضربه سر او شکست و خون فوران نمود و مدتی در بهوشی بسر برد. از آنجايی که در آن زمان کسی در سلول او نبود او مدتی در حال بيهوشی در سلول بر روی زمين افتاده بودو خون از سرش جريان داشت.
مدتی بعد يکی از هم سلوليهای او وقتی به سلول باز می گردد شاهد جسم غرق به خون و بيهوش او می شود و بلافاصله او را به بهداری زندان منتقل می کنند.او از ناحيه جمجمه دچار شگستگی می شود و ۱۶ بخيه به سر او می زنند علاوه بر سر او از ناحيه پيشانی دچار زخمهای عميق شده است.
عليرغم شگستگی جمجمه وزخم عميق بهداری زندان اقدام به بستری کردن او ننمود و فقط به بخيه زدند سر وی اکتفا کردند و او را با شرايط حاد جسمی به سلول بازگرداند.وضعيت آقای علوی در سلولش حاد می باشد. آقای علوی همچنين از ناراحتيهای حاد جسمی ديگری رنج می برد که از جملۀ آن بيماريهای قلب وديابت می باشد.
خانواده آقای علوی با مسئولين زندان گوهردشت کرج تماس گرفتند و نسبت به اين عمل جنايتکارانه اعتراض کردند ولی با تعجب و شگفتی به آنها گفته شد که ما از چنين حادثه ای مطلع نستيم. اين در حالی است که از اين سوء قصد رئيس بند و،افسر جانشين و بهداری زندان در اطلاع کامل بود
در روزهای کذشته کرمانی و فرجی رئيس و معاون حفاظت و اطلاعات زندان آقای علوی را بارها شخصا تهديد به مرگ کرده بودند. اين حمله و ترور عليه زندانی اسير و بی دفاع به لحاظ زمانی و مکانی از پيش طراحی شده بود و توسط باند مافيايی که به دستور کرمانی و فرجی عمل می کنند آنرا به اجرا در آورده اند.شيوه غير انسانی سوء قصد به زندانيان سياسی پيش از اين عليه آقای منصور اسالو بکار برده شده بود ولی با هوشياری و حمايت به موقع زندانيان سياسی دفع شده بود.
به نظر می آيد که علاوه بر شکنجه و اعدام که در زندانهای اين رژيم رواج دارد.شيوه ترور را به عنوان يک ابزار سرکوب عليه زندانيان سياسی بکار برده می شود.نسبت به اين شيوه جنايتکاران که علی حاج کاظم رئيس زندان ،علی محمدی معاون زندان و کرمانی و فرجی رئيس و معاون اطلاعات زندان و همچنين رئيس بندها به اجرا در می آيد و خطری که جان زندانيان سياسی را تهديد می کند شديدا هشدار می دهيم.
فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران ،ترور جنايتکارانه زندانی سياسی سيد مصطفی علوی که توسط مسئولين اين زندان به اجرا در آمده است را به عنوان يک عمل جنايتکارانه محکوم می کند و از کميسر عالی حقوق بشر و ساير مراجع بين المللی خواستار اقدامات عملی برای نجات جان زندانيان سياسی در ايران است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016