شنبه 8 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آيا ناپديدشدن داريوش شکوف، فيلم‌ساز معترض، ربطی به جمهوری اسلامی ندارد؟ اختر قاسمی

akhtar.ghasemi@gmail.com

هم ميهنان عزيز ساکن آلمان
ايرانيان آزاده


داريوش شکوف کارگردان ايرانی ساکن برلين مدت ۶ روز است که در آلمان ناپديد شده است. داريوش شکوف که به يک کارگردان معترض معروف است از فعالين مبارزه با سرکوب و اختناق در جمهوری اسلامی است. او بيش از ۱۴ فيلم بلند و کوتاه ساخته است.آخرين فيلم‌اش را در باره‌ی زندانيان سياسی در سياه‌چال‌های جمهوری اسلامی ساخت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سرکوب وسيع مردم توسط جمهوری اسلامی بعد از کودتای انتخاباتی انگيره‌ای شد تا او آخرين فيلم‌اش را در باره‌ی رفتارهای غير انسانی شکنجه و تجاوز در زندان‌های جمهوری اسلامی اختصاص بدهد. فيلم او از ماه مای در اروپا و امريکا به نمايش در آمده است. داريوش شکوف در گفت‌وگوی خود با دويچه‌وله در باره‌ی علت ساختن فيلم "ايران زندان" گفت: "اين فيلم قرار بوده اين آگاهی را برای تمام دولت‌هايی که همه چيز را می‌دانند و برای ملت‌هايی که هيچ چيزی را نمی‌دانند، به وجود بياورد که اين شرايط موجود است. اگر شما هم می‌دانيد و کاری نکرده‌ايد، کافی است به خودتان بياييد و بدانيد مردم احمق نيستند."

شکوف در شصتمين جشنواره برليناله که هفت ماه بعد از دهمين انتخابات رياست جمهوری برگزار شد نامه‌ای اعتراضی به مدير جشنواره نوشت و از اين‌که جشنواره فيلم برلين به رفتاری که رژيم جمهوری اسلامی به‌خصوص بعد از کودتای انتخاباتی با مردمی که نسبت به نتايج انتخابات کاملا مسالمت‌آميز در خيابان راه‌پيمايی کردند ولی به رگبار گلوله بسته شدند و يا دستگير، زندان و تجاوز و شکنجه شدند؛ اعتراض کرد.

هم اکنون اين کارگردان متعهد و مبارز ساکن برلين که هفته پيش عازم پاريس بوده و قصد داشته که با قطار از کلن به پاريس برود به مقصد نرسيده است. هيچ‌کس از او اطلاعی ندارد؛ نه خانواده و نه دوستان‌اش!

آخرين ارتباط دوستان و خانواده‌اش با او، در ايستگاه راه آهن کلن بوده‌است.

سوال اين است که آيا ناپديدشدن داريوش شکوف می‌تواند ربطی به فيلم افشاگرانه او در باره‌ی جنايات جمهوری اسلامی در طی اين سی سال با مردم ايران داشته باشد؟ آيا با توجه به اين‌که رسانه‌های آلمان بارها از صادرکردن نيروهای شناسايی و ترور توسط جمهوری اسلامی به آلمان خبر دادند؛ ممکن است ناپديدشدن داريوش شکوف شروع دوباره عمليات آدم‌ربايی و ترورهای جمهوری اسلامی در خارج از کشور باشد؟

آيا پليس آلمان در رابطه با اپوزيسيون ايران بی‌تفاوت و غير مسئولانه برخورد نمی کند؟

اگر چنين باشد چه بايد کرد؟ وظيفه‌ی ما ايرانيان خارج از کشور و به‌خصوص اپوزيسيون چيست؟ آيا بايد دوباره شاهد تکرار دهه‌ی هشتاد ميلادی باشيم که ده‌ها تن از نيروهای اپوزيسيون در خيابان و خانه ترور شدند؟
رضا علامه‌زاده کارگردان ايرانی ساکن هلند در رابطه با جنايت جمهوری اسلامی در آن دوران مستندی به نام "جنايت مقدس" ساخته است که ضمن دردآوربودن آن؛ حاوی اطلاعات زيادی در باره‌ی عمل‌کرد جمهوری اسلامی در خارج از کشور است.
لينک مستند:
http://tease.blogspot.com/2006/08/blog-post_115643046376869564.html


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016