سه شنبه 25 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ابراز نگرانی عفو بين الملل از وضعيت رضا شهابی و سعيد ترابيان، دو تن از فعالين سنديکايی، کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی

کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی: سازمان عفو بين الملل در سندی که روز گذشته منتشر کرد با ابراز نگرانی شديد از وضعيت "رضا شهابی" و "سعيد ترابيان"، دو تن از فعالين کارگری سنديکای شرکت واحد، خواهان اقدام فوری برای مشخص شدن وضعيت اين دو تن و آزادی هر چه سريعتر آنها شد، و اين دو را زندانيانی عقيدتی ناميد که صرفا به خاطر فعاليت های مسالمت آميز صنفی زندانی شده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين گزارش عفو بين الملل ضمن اشاره به برسميت نشناختن اتحاديه صنفی که اين دو تن در آن عضو هستند (سنديکای کارگران شرکت واحد) توسط مقامات جمهوری اسلامی، از ارتباط احتمالی دستگيری اين دو تن با سالگرد انتخابات رياست جمهوری خبرداد.

عفو بين الملل همچنين با اشاره به نامعلوم بودن محل نگهداری شهابی و ترابيان، از اين مساله به عنوان عاملی برای تسهيل شکنجه اين دو تن نام برده و گفت اين دو عضو بازداشت شده در خطر شکنجه و ساير بدرفتاری ها هستند.

ايران يکی از شرکای ميثاق بين المللی حقوق مدنی و سياسی است که ميگويد: «هر کسی حق اجتماع آزادانه با ديگران از جمله حق تشکيل سنديکا (اتحاديه های صنفی) و الحاق به آن برای حمايت از منافع خود را دارد.» و همچنين ميثاق بين المللی حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی که حق‌ ‌تشکيل‌ و پيوستن به اتحاديه های‌ مورد نظر، از تعهدات آن است.

در ادامه اين سند از همگان تقاضا شده با ارسال فوری نامه به دفاتر روسای قوه قضائيه و شورای عالی حقوق بشر جمهوری اسلامی، خواستار روشن شدن هرچه سريعتر محل نگهداری اين دو تن و برخورداری از حق انتخاب وکيل و ملاقات با خانواده های شان شوند، و از مقامات مسئول جمهوری اسلامی بخواهند در صورتی که بازداشت اين دو تن صرفا به خاطر فعاليت های مسالمت آميز صنفی ايشان می باشد، آنها را آزاد کنند.

لازم به يادآوری است که سعيد ترابيان، از اعضای هيئت مديره و مسئول روابط عمومی سنديکای کارگران شرکت واحد تهران و رضا شهابی از اعضای هيئت مديره اين تشکل کارگری می باشند که روز شنبه توسط ماموران امنيتی بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016