یکشنبه 30 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارش نشست "حقوق بشر و فعالیت مدنی در ایران" در کنگره آمریکا (+ ویدئو)، هرانا

خبرگزاری هرانا - نشست "حقوق بشر و فعالیت مدنی در ایران" مورخ 21 خردادماه سال جاری برابر با 6 جون 2010 به همت نهاد غیردولتی شورای دموکراسی، در کنگره آمریکا برگزار شد. در این نشست شاهین سریری، به نمایندگی از سوی مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران به ایراد سخنرانی پرداخت. بنابر اطلاع گزارشگران هرانا در این نشست که در چهار پنل برگزار شد، آقای سریری به نمایندگی از مجموعه به بیان مواضع این تشکل و همچنین ارایه آمار از نقض حقوق بشر در ایران به خصوص در محدوده زمانی یکساله اخیر، ممانعت دولت از گردش اطلاعات، اعدام زندانیان سیاسی همراه با ارایه راهکارهای پیشنهادی مجموعه در قبال نقض حقوق بشر در ایران پرداخت. سریری همچنین در این نشست به شرح چگونگی ایجاد محدویت در فضای مجازی توسط دولت ایران پرداخت و با انتقاد از آن، راهکارهایی برای مقابله با ایجاد چنین محدودیت هایی نیز ارائه کرد.

ویدیوی مربوط به این نشست:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در این باره گفت: "حکومت ایران با ایجاد محدودیت در دسترسی به برخی سایت های اینترنتی که در ایران با اصطلاح "فیلترینگ" از آن یاد می‌شود، در صدد مهار فضای مجازی به منظور جلوگیری از گردش آزاد اطلاعات و بالطبع افشای هرچه بیش تر نقض حقوق بشر است. ایران از نظر تعداد وبگاه‌هایی که در آن فیلتر شده‌اند، در دنیا پس از چین در رتبهٔ دوم قرار دارد. "آقای سریری در ادامه سخنان خود در این رابطه افزود: "از آغاز سال 88 و بعد بطور گسترده ای از دهمین دوره ی انتخابات ریاست جمهوری در ایران نیروهای امنیتی ایران با هک وب سایت‌های زیادی، اختلال در سرویس های مخابراتی و پارازیت های ماهواره ای از گردش آزاد اطلاعات جلوگیری کردند، این در واقع یک تروریسم اطلاعاتی است".

نماینده مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در این نشست با بیان اینکه ایران با بیش از 32 میلیون کاربر، بالغ بر 50 درصد از کاربران اینترنت در خاورمیانه را در خود جای داده و و از نظر رشد کاربران اینترنت نیز در منطقه مقام اول را به خود اختصاص داده است؛ گفت: برای جلوگیری از چنین اقداماتی بایستی به "هزینه مند کردن نقض حقوق بشر" روی آوریم و مثلا در این رابطه از فروش نرم افزارهایی که فیلترینگ دولتی را ارتقا می بخشد ممانعت به عمل آید. و در کنار این موضوع تحریم های اینترنتی که تاکنون در مورد ایران برای کاربران ایرانی وجود داشته لغو شود". همچنین نماینده مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران جامعه بین الملل را دعوت به اقدامات جدی تری در قبال نقض حقوق بشر در ایران با هزینه مند کردن آن برای دولت ایران بعنوان عمده ناقض آن کرد.

لازم به ذکر است در این نشست که با پخش زنده تلویزیونی همراه بود نمایندگان برخی دیگر از گروه ها و فعالین سیاسی و حقوق بشری ایران و سایر کشورها نیز حضور داشتند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016