سه شنبه 8 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تجمع اعتراضی گروهی از کارگران پالايشگاه نفت آبادان و دستگيری دو تن، جرس

جـــرس: همزمان با تجمع گروهی از کارگران معترض در تهران، جمعی از کارگران پالايشگاه آبادان در جنوب ايران نيز، بدليل بيکاریِِ خود، در مقابل در اصلی آن پالايشگاه دست به تجمع زده و باعث انسداد موقت در و توقف عبور و مرور شدند.

به گزارش منابع خبری جرس، صبح دوشنبه هفتم تيرماه، حدود يکصد تن از کارگران آن واحد صنعت نفت مهم کشور، در اعتراض به بيکاریِ خود توسط مقامات مسئول، در مقابل در اصلی پالايشگاه آبادان تجمع کردند که بعداز ساعتی نيروی انتظامی در محل تجمع حضور پيدا کرد و کارگران بدون ايجاد درگيری صحنه را ترک کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اقدام بعدی، کارگران معترض با تجمع و با دراز کشيدن مقابل درب ورودی، کاملا مسير رفت و آمد را مسدود کردند .

در جريان اين اقدام، دو نفر از کارگران که در حال فيلم گرفتن با موبايل خود از تجمع بودند، توسط چند لباس شخصی و با ضرب و شتم مجبور به سوار در يک دستگاه ماشين شده و هنوز خبری از مکان دستگيری و وضعيت آنها منتشر نشده است.

امروز همچنين گروهی از کارگران کارخانه پارس‌متال تهران، در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات معوقه و اخراج خود، از بامداد در مقابل دفتر رياست‌ جمهوری واقع در ميدان پاستور تهران دست به تجمع زدند. دليل تجمع اعتراضی سيصد نفر از مجموع ۴۵۰ کارگر کارخانه پارس‌متال، اعتراض به پرداخت نشدن بيش از پنج ماه مطالبات معوقه، و همچنين تصميم کارفرما به اخراج کارگران قراردادی آن واحد توليدی بود.

خبرگزاری ايلنا گزارش داده بود که "تنها درسه ماه ابتدای سال جاری، به دليل کاهش قدرت خريد مردم، از ميزان توليدات بسياری از کارخانه‌ها کاسته و در نتيجه کارگران بسياری بيکار شده‌اند."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016