سه شنبه 8 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اخراج کارکنان شرکت واحد تهران تحت عنوان طرح بازخريد شدن، فعالين حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارشات رسيده به "فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران" کارکنان شرکت اتوبوس رانی تهران و حومه تحت فشار قرار دارندکه بايد به بازخريد شدن تن در دهند.

از اول تيرماه به تعداد زيادی از کارکنان شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه طرح بازخريد ابلاغ شده است. تعداد زبادی از کارکنان که با بيش از ۲ دهه کار در قبال ۱۵ ميليون تومان در مقابل طرح بازخريد قرار گرفته اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


برای وادار کردن کارکنان شرکت اتوبوس رانی تهران و حومه جهت تن دادن به بازخريد فشارهايی عليه آنها بکار می برند. پارکينگ اتوبوسها را به نقاط دور افتاده و خارج از شهر و يا به شهرهای ديگر مانند کرج منتقل کرده اند.سرويس اياب و ذهاب را قطع و يا بسيار محدود کرده اند و موارد متعدد ديگر.

به تعدادی از کارکنان اين شرکت که از ۲ سال پيش برای مسکن ثبت نام کرده بودند و مبالغ سنگينی بابت خريد آن پرداخت کرده اند وعده داده شده است که در صورت موافقت با طرح بازخريد، مسکن آنها زودتر از کسانی که با طرح بازخريد موافقت نکنند حل خواهد شد.

از طرفی ديگر خطوط جديد اتوبوسرانی را به سپاه پاسداران واگذار می کنند. خطوط جديدی که سپاه پاسداران قصد راه اندازی آن را دارد ترمينال جنوب و پايانه افشار می باشد که از مدتی پيش راننده های جديد آن را استخدام شده اند و در صدد راه اندازی آن هستند. همزمان اقدام به اخراج کارکنان تحت عنوان بازخريد می کنند. به نظر می آيد که سپاه پاسداران قصد به تصرف در آوردن اين شرکت را دارد.

در راستای طرح به اصطلاح خصوصی سازی، اتوبوسهايی که با امکانات ملی خريداری شده است ، اخير به افرادی که از بستگان و نزديگان مدير عامل شرکت اتوبوس رانی و از افراد سپاه پاسداران می باشد فروخته می شود.در حال حاضر در توقفگاه غرب،جنت آباد و ۱۷ شهريور تعداد زيادی از اتوبوسها برای فروش آماده سازی می شوند.طرح تدريجی تبديل شرکت اتوبوس رانی تهران و حومه به شرکتهای خصوصی که در دست سپاه پاسداران است در حال انجام می باشد. شرکت اتوبوس رانی که اکثرا مردم کم در آمد از آنها استفاده می کنند با تبديل شدن به شرکتهای خصوصی کرايه آنها به چندين برابر افزايش می يابدو شرايط را بر مردم محروم و کم در آمد سختر خواهد کرد.

طرحهای ضد کارگری وضد مردمی فوق توسط مدير عامل شرکت اتوبوس رانی تهران و حومه سرهنگ پاسدار اردشير مقيم پور که با نام مستعار حسين بيژنی صورت می گيرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016