چهارشنبه 23 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ماشاالله عباس‌زاده کارشناس وزارت کشور دولت اصلاحات در تورنتو: ۱۸ تير قداست فقها شکسته شد

گراميداشت يازدهمين سالگرد جنبش ۱۸ تير ۷۸ در روز شنبه ۱۹ تيرماه در سالن اجتماعات شهرداری منطقه نورت يورک در تورنتو برگزار شد .

ماشاالله عباس زاده کار شناس ارشد وزارت کشور در دولت اصلاحات که خود پس از سالها از آن واقعه از سوی دولت احمدی‌نژاد بازداشت گرديد به قياس تطبيقی دو دولت از يک حاکميت در مواجه با دو رويداد مشابه پرداخت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عباس زاده با تاکيد بر ضرورت نهادينه سازی " نقد عادلانه " نسبت به جناح‌های رژيم جمهوری اسلامی ، به مقايسه تطبيقی واقعه هجدهم تير ماه در سال ۱۳۷۸ و واقعه مشابه در در سال ۸۹ پرداخت و گفت : طبقه منفی‌ ۴ وزارت کشور در دولت اصلاح طلبان به لحاظ ساختمانی و کالبدی در ساختمان وزارت کشور وجود داشت ولی‌ به عنوان انبار سندلی‌‌های اسقاطی استفاده ميشد. در حاليکه در سرکوب‌های اخير انتخاباتی به عنوان شکنجه گاهی‌ هولناک و بازداشتگاهی مخوف مورد استفاده شد.

ايشان در ادامه با بر رسی نقش معاونين وزارت کشور پرداخت و گفت : در ۱۸ تير اول (۱۳۷۸) آقای تاجزاده و تنی چند از معاونين و مديران به تور شبانه روزی در وزارت کشور مستقر بودند و با تعامل با نهاد‌های موازی امنيتی که پس از دوم خرداد جهت ناکارامد سازی اصلاحات شکل گرفته بودند،به آزاد سازی دانشجويان کمک ميکردند و حتا بعضی‌ اوقات سطوح کارشناسی از جمله خودم به کمک‌های ميدانی ميپيوستيم و در روحيه بخشی شهروندان و دانشجويان ناراضی ميپرداختيم.

ماشالله عباس زاده گفت: در ۱۸ تير قداست قوم فقها شکسته شد و برای نخستين بار ولی فقيه و ساختار حکومت به چالش کشيده شد. شعار قاتلين فروهر زير عبای رهبر مصداق اين ادعاست.

ماشالله عباس زاده،در چرائی پيدايش خشونت‌های سازمانيافته عليه دانشجويان و دانشگاهيان گفت : ترس رژيم فقهی - ولايی و شاخک‌های نظامی آن از دانشگاهيان از يک ريشه تاريخی سر چشمه می‌گيرد، و آن همانا سر خوردگی تاريخی قوم فقها در مواجه با اقشار پيشرو دانشگاهی و دانش محوران ميباشد.

ترس رژيم از دانشجويان و دانش محوران و اينکه دست به اين همه سرکوب زده، از آن تعارض و تضاد ذاتی سرچشمه می گيرد که بين دانش و توسعه گرايی از يک سو و قوم فقها و فقيهان از سوی ديگر شکل گرفته است. به گفته وی، فقيهان در قبال قشر پيشرو دانشگاهی سرخوردگی تاريخی دارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016