پنجشنبه 31 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رييس اداره سياسی سپاه: يکی از شگردهای جنگ نرم، انکار دشمنی است، دشمن خواسته های خود را از طريق اقناع و متقاعدسازی تحميل می کند، ايسنا

رييس اداره سياسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشور، گفت: يکی از اصلی ترين شگردهای دشمنان در جنگ نرم، انکار دشمنی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه کرمانشاه، دکتر يدالله جوانی در همايش منطقه ای جنگ نرم که صبح امروز ( پنج‌شنبه) در تالار علامه امينی دانشکده ادبيات دانشگاه آزاد کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: انتخاب موضوع اين همايش يکی از مسائل اساسی امروز کشور است و اگر غفلتی در اين خصوص صورت گيرد، قطعا خسارت‌های جبران ناپذيری به کشور وارد می‌آيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: اگر رهبر معظم انقلاب امروز سخن از جنگ نرم دشمنان به ميان می آورد بايد با اين نگاه، موضوع را دنبال کنيم که چگونه می توانيم با آن مقابله کنيم.

جوانی تصريح کرد: اگر ملتی در برابر دشمن خود غفلت کند، قطعا ذلت و خواری را پذيرا خواهد شد.

اين تحليلگر مسائل سياسی کشور، افزود: حدود ۲۵۰ سال پيش کشور ايران وسعتی بيش از ۲ ميليون و ۶۰۰ هزار کيلومتر مربع داشت ولی امروز ايران تنها يک ميليون و ۶۰۰ هزار کيلومتر مربع وسعت دارد، يعنی در حدود ۲۰۰ سال قبل از انقلاب يک ميليون کيلومتر مربع از خاک ايران جدا شد اما اين درحالی است که در دوران هشت ساله دفاع مقدس حتی يک متر مربع نيز از خاک پاک ايران اسلامی جدا نشد و اين همواره باعث افتخار نظام مقدس اسلامی ايران است.

وی ادامه داد: جنگ واژه ای است که برای همگان معنا و مفهومی روشن دارد اما امروزه جنگ دارای انواع متعددی است و لذا در جنگ نرم، دشمن به گونه ای عمل می کند که جامعه مورد تهاجم خود، احساس دشمنی نکند.

جوانی خاطرنشان کرد: در جنگ نرم يکی از اصلی ترين شگردهای دشمن اين است که وجود خود را به عنوان دشمن انکار کند و حتی خود را نيز به عنوان حامی و دلسوز آن ملت جلوه دهد.

اين تحليلگر مسائل سياسی کشور، گفت: قدرتی که امروز در جنگ نرم مدنظر است، توانايی تحميل خواسته و اراده ای است که يک طرف می خواهد به طرف ديگر تحميل کند.

وی تاکيد کرد: دشمن در جنگ نرم در تلاش است که خواسته های خود را از طريق اقناع و متقاعد سازی به طرف مقابل خود تحميل نمايد، يعنی اگر مجموعه ای بتواند متقاعد کند که طرف مقابلش خواسته های او را قبول کند يعنی از جنگ نرم استفاده کرده است.

رييس اداره سياسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشور، گفت: در شرايط کنونی، آمريکايی ها تلاششان اين است که القاء کنند که مشکل آن ها با ايران تنها با يک اقليت مانند سپاه و ولايت فقيه است و با مردم مشکلی ندارند.

جوانی تصريح کرد: کسانی که بحث کوتاه آمدن و عقب نشينی در برابر خواسته های آمريکا را مطرح می کنند در تلاشند که دشمنی آمريکا را با ايران انکار کنند و لذا اين همان جنگ نرم است.

وی خاطرنشان کرد: آمريکايی ها امروز جمهوری اسلامی ايران را تهديد اول خود می دانند و لذا آن ها ايران را از آن جهت تهديد اول خود می دانند که از قدرت اسلام با محوريت ايران اسلامی می ترسند و اين قدرت امروز به يک چالش اصلی برای آمريکا تبديل شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016