جمعه 8 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه جبهه مشارکت در خصوص اظهارات اخير احمد جنتی دبير شورای نگهبان، نوروز

نوروز: جبهه مشارکت ايران اسلامی به صدور بيانيه ای در خصوص اظهارات اخير احمد جنتی دبير شورای نگهبان قانون اساسی و امام جمعه موقت تهران سئوالاتی را از ايشان پرسيده و تاکيد کرده است که وقتی ايشان تا اين ميزان از عدد و رقم سر در نمی آورد با همين اندازه و فهم اقدام به تاييد انتخابات پرابهام و تقلب رياست جمهوری نموده است.
به گزارش پايگاه اطلاع رسانی نوروز متن کامل اين بيانيه به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بسم الله الرحمن الرحيم
يا ایّها الّذين آمنوا اذا جائکم فاسق بنباءٍ فتبیّنوا
آقای جنتی عضو فقها و دبير شورای نگهبان و نيز امام جمعه تهران در سخنانی مدعی شده اند کسانی که به زعم ايشان از سران فتنه هستند به واسطه دولت سعودی مبلغ يک مليارد دلار از دولت امريکا پول دريافت کرده اند و قرار بوده در صورت انقراض جمهوری اسلامی مبلغ پنجاه ميليارد دلار ديگر نيز بگيرند. ايشان ادعا کرده اند که برای اين ادعا سند هم دارند. آيا کسی که قدری عدد و رقم بداند و بفهمد سند يعنی چه به اين ادعا نمی خندد؟ متاسفانه ايشان با همين اندازه فهم و درايت صحت انتخاباتی را که تقلب و تخلف در آن موج می زد تأييد کرده اند.
سابقه ايشان در بيان مطالبی که مردم ايران را مبتهج می کند طولانی است اما به نظر می رسد که اين بار آخرين فرصت ايشان برای ايراد مطالبی است که در اثر القائات کودکانه عده ای شناخته شده واگو می شود. اين بار زمان آن است تا ملت ايران بی هيچ شبهه ای کاملا دريابند چگونه فردی که کوچکترين پرهيزی از ارتکاب بزرگترين گناهان ندارد متصدی دو منصبی شده است که شرط اول آن عدالت است.
۱- ايشان بايد مشخص کنند چگونه و در چه زمانی به اين اطلاعات دست يافته اند ؟ و آيا اين اطلاعات را در اختيار مقامات مسئول گذاشته اند؟ و آيا با اجازه آنها اين افشا گريها را انجام داده اند؟
۲- ايشان بايد صريحا اسامی افرادی را که ايشان مدعی هستند پول دريافت کرده اند اعلام کنند.
۳- ايشان بايد صريحا اعلام کنند چنانچه ادعای ايشان ثابت نشد آيا همچنان به غصب مناصب شورای نگهبان و امامت جمعه تهران اصرار خواهند داشت؟
اما مسئولان قضايی کشور نيز بايد در اين رابطه مواضع خود را روشن کنند.
۱- قوه قضاييه بايد صريحا مشخص کند آيا خبری از اطلاعات مورد ادعای آقای جنتی دارد يا خير ؟و چه تمهيداتی برای اثبات صحت و سقم آن خواهد انديشيد؟
۲- در صورتی که آقای جنتی نتواند ادعای خود را ثابت کند به عنوان مفتری چه مجازاتی در انتظار ايشان است؟
جبهه مشارکت ايران اسلامی دردمندانه اعلام ميکند اگر به شکايتهای قبلی از آقای جنتی و از جمله شکايت آقای تاج زاده از ايشان رسيدگی می شد و برای ايشان اين مصونيت آهنين قائل نمی شدند و عدالت در حق ايشان جاری می شد اينک ايشان به خود اجازه نمی داد چنين بدون پروا از خداوند که ناظر بر احوال و اقوال است اينچنين جايگاه فقاهت و عدالت را به ورطه سقوط و دنائت بکشاند.
بدون ترديد جايگاه دروغ گويان و تهمت زنندگان جهنم است.

و سيعلم الذين ظلموا ای منقلب ينقلبون
جبهه مشارکت ايران اسلامی
۷/۴/۸۹


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016