شنبه 23 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعدام ناگهانیِ بيش از هفتاد نفر در مشهد، ندای سبز آزادی

ندای سبز آزادی: شنيده ها حاکی است، طی چند روز گذشته بيش از هفتاد نفر از زندانيان زندان مشهد به صورت ناگهانی اعدام شده اند.
به گزارش خبرنگار ندای سبزآزادی از مشهد، بعضی از اين افراد که گويا در رابطه با مواد مخدر دستگير شده بودند، حکمهای قضايی خود را پيش تر از اين دريافت کرده بودند که بر طبق آنها مجازات اعدام شامل حال آنها نمی شده است و حتی به پرداخت جريمه های نقدی نيز کفايت شده است. اما به يکباره و به صورت ناگهانی دستور قضايی مبنی بر اعدام اين افراد صادر گرديده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هنوز دليل صدور اين حکم از سوی مرجع قضايی مشخص نيست. اما گمانه زنی ها حاکی از آن است که اين احکام به دستور نهادهای اطلاعات و امنيتی اجرا شده است. بنا بر اطلاعات خبرنگار ندای سبزآزادی، پيش از نيز در پرونده ای مشابه در همين شهر، در اوايل روی کار آمدن دولت نهم هنگامی که رابطۀ يکی از مامورين رده بالای انتظامی-امنيتی با گروههای مواد مخدر روشن می شود، ناگهان بيش از شصت نفر از افراد مربوط به آن پرونده (که اغلب از اهالی تربت جام و تايباد بوده اند) اعدام می شوند که در بين آنها چند نفر از بستگان مامورين نيروی انتظامی نيز وجود داشته اند.
گفتنی است طبق اطلاعات بدست آمده، در بين افراد اعدام شدۀ اخير، نام افراد زير هجده سال نيز مشاهده شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016