یکشنبه 31 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ارژنگ داودی در چهلمين روز اعتصاب غذا مورد محاکمه قرار گرفت، فعالان حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارشات رسيده به "فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران" زندانی سياسی ارژنگ داودی که در شرايط بسيار حاد جسمی بسر می برد صبح امروز در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب توسط صلواتی مورد محاکمه قرار گرفت.

روز يکشنبه ۳۱ مرداد ماه در حالی که آقای داودی در چهلمين روز اعتصاب غذای خود بسر می برد و در شرايط حاد و خطرناک جسمی بسر می برد و به سختی قادر به راه رفتن بود به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب برده شد و توسط صلواتی رئيس دادگاه فرمايشی مورد محاکمه قرار گرفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


زندانی سياسی ارژنگ داودی بنابه گفته همسرش وزن او به نصف کاهش يافته است و دچار افت فشار خون و ضعف شديد جسمی شده است. اما همانند کوهی استوار و با روحيه ای بسيار بالايی تمام تلاش خود را بکار می برد که با پای خود و بدون کمک ديگران به درون دادگاه وارد شود.

صلواتی رئيس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب عليرغم اينکه چهره آقای دادودی عيان بود که در شرايط حاد جسمی بسر می برد سعی می کرد که وانمود نمايد که از اعتصاب غذای چهل روزه اواطلاعی ندارد و به محاکمه ضد بشری او ادامه دهد. آقای داودی در حين برگزاری دادگاه خروشيد و بر حق کشی و بی عدالتی با صدای رسا و بلند صحبت می کرد . تنين صدای آقای داودی باعث شده بود که صلواتی و نماينده دادستان درجای خود ميخکوب شوند و نتوانند واکنشی از خود نشان دهند. وقتی که زندانی سياسی ارژنگ داودی نسبت به پلمپ منزل و فروش آن توسط حسن زارع دهنوی متهم اردوگاه مرگ کهريزک پرسيد ،صلواتی پاسخ داد اين يک مسئله پيچيده حقوقی است که به من ربطی ندارد.آقای داودی در جواب صلواتی گفت: در اين کشور نه قانونی و نه دادرسی وجود دارد.

در جلسه امروز دادگاه آقای دادخواه حاضر شد و از موکل خود دفاع نمود و خواستار برائت موکل خود شد .

زندانی سياسی ارژنگ دادودی پس از ۳ سال به تعويق افتادن دادگاه که توسط صلواتی صورت می گرفت و از شيوهای غير انسانی اين فرد است که عليه زندانيان سياسی بکار می برد. بالاخره امروز را برای محاکمه آقای داودی انتخاب کرده بود و فکر می کرد با شرايط سخت جسمی که او دارد می تواند به خواسته خود برسد که بتواند زندانيان سياسی را تحقير کند.

اتهاماتی که به آقای داودی نسبت داده شده بود توهين به مقدسات و توهين به رهبری بود.

خانواده آقای داودی از انتقال آقای داودی به دادگاه مطلع نبودند و در آخرين لحظات متوجه اين مسئله شدند و خود را به دادگاه انقلاب رساندند.به خانواده آقای داودی اجازه حضور در دادگاه داده نشد ولی در پايان جلسه دادگاه که تا ساعت ۱۲:۳۰ ادامه داشت با او ملاقات نمودند.

هنگامی که خانم داودی شاهد وضعيت وشرايط حاد جسمی همسرش بود. نتوانست بر احساسات خود غلبه کند.اما صلواتی و نماينده دادستان که به نظر می آيد از انسانيتی تهی شده اند نسبت به ابراز احساسات انسانی خانم داودی شروع به خنديدند نمودند تا به خيال خام خودشان آنها را مورد تحقير قرار دهند.کسی که نام قاضی بر خود نهاده است علاوه بر صدور احکام ضد بشری اعدام و محکوميتهای سنگين اينگونه نسبت به عواطف و احساسات خانوادگی زندانيان سياسی واکنش نشان ميدهد.

زندانی سياسی ارژنگ داودی که در بند ۳ معروف به بند کارگری زندان گوهردشت کرج زندانی می باشد در تاريخ ۲۳ تيرماه در اعتراض به شرايط و محدوديتهای غير انسانی وادار به اعتصاب غذا شد.آقای داودی خواستار احقاق حقوق اوليه خود مانند؛پايان دادن به لغو ملاقات و ممنوع تماس بودن با خانواده اش/رسيدگی پزشکی به وضعيت جسمی اش/پايان دادن به تصرف منزل شخصی و آوارگی خانواده اش و رسيدگی به شکايتی که عليه علی حاج کاظم رئيس زندان گوهردشت نموده است می باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016