جمعه 19 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ارژنگ داوودی در ملاقات با همسرش: تا تحقق تمامی خواسته هايم به اعتصاب غذا ادامه می دهم، کميته گزارشگران حقوق بشر

کميته گزارشگران حقوق بشر- صبح امروز هجدهم شهريور، همسر ارژنگ داوودی با وی ملاقات کرد.

اين در حالی است که يکی از مسيولان امنيتی زندان طوری به تفتيش همسرارژنگ داودی با فيلتر های چند گانه پرداخت که باعث تعجب ساير خانواده های زندانيان سياسی شده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ناتوانی جسمی اين زندانی سياسی به حدی بود که با صندلی چرخ دار برای ملاقات با همسرش آورده شد. رنگ پريدگی، ضعف شديد، تاری ديد و لاغری اندام وی به وضوح آشکار بود.

ارژنگ داوودی در ملاقات با همسرش اعلام کرد، تا تحقق تمامی خواسته های به حق خود به اعتصاب غذا ادامه می دهد.

ايشان خواستار اين است که وضعيت تلفن و ملاقاتهايش به حالت عادی برگردانده شده، و به شکايتش از رئيس زندان رجايی شهر کرج رسيدگی شود، وی همچنين تاکيد کرد که منزل مصادره شده اش از سوی قوه قضاييه بايد هرچه سريعتر به وی برگردانده شده، تا خانواده اش از آوارگی نجات پيدا کنند.

گفتنی است که منزل ارژنگ داوودی از سوی قوه قضاييه با حکم قاضی وقت پرونده، آقای حداد، مصادره و به فروش رسيده است.همسر ارژنگ داوودی چندی پيش در مصاحبه با راديو فردا در رابطه با اين مسئله گفته بود که "منزل ما هم محل سکونت بود و هم مدرسه. مدرسه‌ای که مجتمع فرهنگی و آموزشی«پرتو حکمت» درآن قرار داشت و محل تحصيل دانش آموزان بود، که پلمب شد.حتی برای بررسی بيشتر، برای اينکه خانه بازرسی شود بعضی از جاهای خانه را کندند. بعد از آن هم خانه ما پلمب بود. از اول گفتند اين پلمب برای چند روزی،به قول خودشان، است اما در نهايت به سه سال طول کشيد و بعد از ۳ سال مشخص شد که خانه، متاسفانه به فروش رفته است. و ما به هر کسی مراجعه می‌کنيم که چرا؟ هيچ کس جوابی برای ما ندارد."

ارژنگ داوودی در تاريخ ۱۸ آبان سال ۸۲ تحت عنوان اقدام عليه امنيت ملی و نوشتن مانيفست سکولار ايرانيان دستگير شد و تاکنون در زندان به سر می برد.

وی نزديک به ۲ ماه است که در زندان رجايی شهر کرج در اعتصاب غذا به سر برده و وضعيت جسمانی اش بسيار خطرناک دارد.

وکالت اين زندانی سياسی را ،آقايان دادخواه و رئيسيان بر عهده دارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016