سه شنبه 23 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

صدور حکم زندان، شلاق و جريمه برای سه تن از اعضای يک خانواده آذربايجانی، ساوالان سسی

ساوالان سسی : زهرا جدی، مرضيه جدی و علی امينی از فعالين مدنی آذربايجانی در تبريز از سوی شعبه ۱۰۵ دادگاه جزايی تبريز طی محاکمه ای غيابی به ۹۱ روز حبس، پرداخت ديه و تحمل شلاق محکوم شدند.

بر اساس رای صادره از سوی قاضی پودراتچی رئيس شعبه ۱۰۵ دادگاه جزايی تبريز، زهرا جدی به اتهام تمرد در مقابل مامورين، توهين به مامورين انتظامی و ايجاد ضرب و جرح به ۹۱ روز حبس تعزيری، پنجاه ضربه شلاق و پرداخت يک ميليون و پانصد هزار تومان ديه و علی امينی به اتهام تمرد در مقابل مامورين دولتی به ۹۱ روز حبس تعزيری و مرضيه جدی به اتهام توهين به مامورين انتظامی به پنجاه ضربه شلاق محکوم شده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ماموران نيروی انتطامی تبريز اسفندماه ۸۵ زهرا جدی و همسرش علی امينی و خواهرش مرضيه جدی را در حال پخش اعلاميه دعوت مردم به تجمع اعتراض آميز در روز جهانی زبان مادری بازداشت کرده بودند. مامورين به هنگام دستگيری اين افراد با استفاده از باتوم آنها را به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده و گاز فلفل به صورتشان پاشيده بودند.

نزديکان اين خانواده آذربايجانی می گويند ماموران پس از انتقال اين افراد به حفاظت اطلاعات نيروی انتظامی در خيابان صائب تبريز آنها را به شدت مورد مورد ضرب و شتم و شکنجه قرار داده اند و سپس با تهيه صورت جلسه و اسناد پزشکی دروغين مدعی شده اند که خانم زهرا جدی و همسرش علی امينی اقدام به ضرب و جرح مامورين انتظامی و درگيری فيزيکی با پليس نموده اند.

رای صادره از سوی دادگاه جزايی برای اين فعالين به صورت غيابی صادر شده است و آنها امکان دفاع از خود در دادگاه را نداشته اند.نقی محمودی وکيل اين خانواده آذربايجانی به حکم صادره از سوی دادگاه جزائی تبريز اعتراض کرده و پرونده به دادگاه تجديد نظر استان آذربايجان شرقی ارجاع شده است. اين افراد در دوران بازداشت از ملاقات با خانواده و وکيل محروم بوده اند.

زهرا جدی، مرضيه جدی و علی امينی پيش از اين نيز در همين رابطه به اتهام تبليغ عليه نظام از سوی شعبه يک دادگاه انقلاب تبريز محاکمه و به شش ماه حبس تعليقی محکوم شده بودند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016