سه شنبه 20 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محکوميت امير حسين فتوحی عضو کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی به چهار سال زندان، کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی

کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی: امير حسين فتوحی، عضو کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی و دبير سابق انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ۴ سال حبس تعزيری محکوم شد.

در سال گذشته تعدادی از فعالان کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی از جمله دکتر محمد اوليايی فرد، مهندس حشمت طبرزدی، علی بيکس، ناصح فريدی و امير حسين فتوحی به دليل کوشش های انسان دوستانه دستگير و زندانی شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی، امير حسين فتوحی در تاريخ ۲۱ بهمن ماه گذشته توسط ماموران اطلاعاتی در منرل خود دستگير و در اسفند ماه با قرار وثيقه آزاد شد. دادگاه اين فعال دانشجويی و حقوق بشری در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران در تاريخ ۲۶ مرداد برگزار شد و در روز ۸ شهريور به ۴ سال حبس تعزيری محکوم شد.

به دنبال صدور حکم ۴ سال زندان برای اميرحسين فتوحی، او تحت تعقيب نيروهای امنيتی قرار گرفته است.

اين فعال دانشجويی در سال ۸۷ و پس از ۵ سال تحصيل در رشته پزشکی از ادامه تحصيل محروم شد. او همچنين در زمان انتخابات رياست جمهوری مسئوليت ستاد شهروند آزاد مهدی کروبی در هرمزگان را برعهده داشته است.

جمهوری اسلامی سرکوب مدافعان حقوق بشر را شدت بخشيده و بسياری از آنها همچنان در زندان به سر می برند. از جمله در سال گذشته تعدادی از فعالان کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی، دکتر محمد اوليايی فرد (يک سال)، مهندس حشمت طبرزدی(۹ سال)، علی بيکس(۷ سال)، ناصح فريدی(۶ سال) و امير حسين فتوحی(۴ سال) به دليل کوشش های انسان دوستانه دستگير و زندانی شدند. بهروز جاويد تهرانی ديگر فعال حقوق بشری در کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی نيز در زندان رجايی شهر کرج تحت فشار به سر می برد. همچنين شيوا نظرآهاری دبير سابق اين کميته به ۶ سال حبس تعزيری محکوم شده است.

کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016